11 maanden-crisis?

Hoi medemama's,

Het is hier sinds vanmorgen opeens crisis in huis. Ik zag het al een beetje aankomen, maar opeens is Sven "onhandelbaar" geworden. De afgelopen weken kon ik al merken dat hij opeens veel meer dingen is gaan begrijpen en daardoor mama al iets meer kon uittesten. Maar nu is het echt op en top opvoeden wat hier moet gebeuren. Sven doet continu dingen die hij niet mag en waarvan hij inmiddels ook weet dat hij ze niet mag. Als ik ze verbiedt, zet hij het op een krijsen. Hij is gewoon baldadig geworden! Slaat zelfs  met zijn handjes in mama's gezicht als hij  boos is.
Wat een verschil opeens. Van de ene op de andere dag ben je bezig met opvoeden. Mijn baby is geen baby meer. Wat gaat het hard!

Liefs, mama van Sven.
 
Hoi,

Bas is 13mnd2wkn en ook hij slaat zo af en toe in het gezicht. Ik probeer dan wel  iedere keer  hetzelfde te  reageren. Nee,  mag niet!  Ook hij weet ondertussen een aantal dingen die niet mogen en TOCH doen. Ook consequent nee blijven zeggen en afleiden maar...

Bij mijn vriendin haar zoontje was het ook een fase op deze leeftijd en nu (hij is 7 weken ouder dan Bas) is alles een stuk rustiger geworden. Opeens doet hij het niet meer. Ik trek me daar maar aan op. Zij is ook alles consequent blijven doen en nu gaat alles goed.

Er is hoop.....

Sterkte,
mama van Bas
 
Hoi, Ons zoontje doet ook heel veel wat niet mag. Toen hij nog wat kleiner was en ermee begon kon hij het woord "nee" nog niet toepassen. Dat kunnen kinderen onder een bepaalde leeftijd nog niet. Dan heb ik het over het moment dat hij net begon te lopen. ronde 8 a 9 maanden. Nu is hij 18 maanden en tot een maand geleden heeft hij zijn grenzen leren kennen door ons uit te testen. En juist lachen als hij iets deed wat niet mag, en in de gaten houden of wij dat wel zien. Consequent nee blijven zeggen en 'm een ander speeltje geven of weghalen bij wat hij niet mag. Nu word het een stuk minder en luisterd hij normaal. Slaan heeft hij nog nooit gedaan en ook nooit geprobeerd. Slaan doe ik ook nooit. en ben ook niet agressief tegen hem. Als hij iets niet mag en 'm weg haal dan gaat hij wel tegensputteren door op de grond te zitten en te jammeren. Daar reageer ik dan ook niet op, en dat helpt. Het is nu al echt een jongetje aan het worden. Hij gooit netjes zijn vieze doekjes in de prullenbak blijft steeds meer uit de buurt van alle cd's en dingen waar hij niet mee mag spelen.

Groetjes, Mirjam
 
Terug
Bovenaan