11 maanden en al zoveel kletsen

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,

Onze meid wordt 10 maart 1 en ze praat al zoveel.

Ze kent al zoveel woordjes zo zegt ze al:

Mama
Papa
Oma
Opa
Dada = daag
Happe (als ze wilt eten)
Aah lekker (als ze dr flesje limonade drinkt)
Poesje
Hoena=Hoera
Als we zeggen " Hoera Nynke wordt bijna..."dan zegt zij "1"
Nijne = Nijntje
Nee
Nynke (dr eigen naam)

Kletsen jullie kleintjes ook al zoveel?

Ben zo benieuwd naar wat die van jullie  allemaal zeggen.

Liefs Zonnetje

WOUW!! Wat goed zeg! Myrthe zegt nog niks, tenminste..... niks verstaanbaars....
Ze kletst mijn oren van mijn hoofd , maar nog geen goed woordje hoor.
De dochter van mijn vriendin (afgelopen donderdag een jaar) zegt ook al zoveel. Wel leuk hoor.
Geniet ervan.

Liefs Reneke

jemig ,wat zegt die al veel..ik hoor nicky alleen nog maar papa zeggen,nog niet eens mama   en aap.nicky wordt morgen 1.groetjes,karin

heyhey

schattig he, dat ze nu zo veel gaan praten.

nathalia zegt ook al een heleboel.

papa
mama
ja
nee
daaaaa (dag) en dan zwaait ze er zo lief bij hihi
oem (bloem)
pooh (winny the pooh)
die
aar (klaar en doet ze haar handjes zo van op weet niet hoe ik t uit moet leggen hihi)
peer (beer)
aia (vermoedelijk nathalia want als we haar roepen, zegt ze dat dus hihi)
oma (nog geen opa)

en t is nog heel veel geratel. hoor je op dadadada peer dadadada oma hahahaha
en ze heeft een speelmobiel en een echte (oude) mobiele telefoon.
dan pakt ze die, zet ze aan haar oor en zegt ze omaaa, en gaat ze hele verhalen ophangen tegen oma (die dus niet aan de telefoon zit hahaha)
ja, t wordt steeds leuker nu. heb er altijd al van genoten, maar dat kletsen vindt ik o zo leuk :D

liefs, do

Zoooooo!!! Renske wordt 10 maart ook   1 en zegt tot nu toe:

Dag, dag.

En dat is het!!!!

Maar ze heeft wel haar 1e losse stapjes gezet!!!

Hoi,
Bo zegt nog niks..... geen woorden tenminste haha. Onze oudste zoon praatte ook al heel vroeg. Hij is nu 2,5 en praat echt de heeeeeeeele dag pffffff. Hele verhalen, over vanalles en nog wat.    Meestal zie je dat je daarna dan ook echt een pratertje hebt haha. Bo is in alles superrustig, dus misschien ook wel in het praten.
Veel plezier want je ligt straks echt dubbel over wat ze allemaal zeggen.

Groetjes, Noor

quote: beestbende reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2009 22:14:24'));

jemig ,wat zegt die al veel..ik hoor nicky alleen nog maar papa zeggen,nog niet eens mama   en aap.nicky wordt morgen 1.groetjes,karin

Hoi Karin en anderen,

ik moest even reageren, haha.
Hier nog iemand die heel enthousiast steeds aap zegt.
En waar dat nou vandaan komt? We hebben hier wel een knuffelaapje hangen, maar ik geloof niet dat dit vaak wordt geroepen. Ik vond het wel grappig om te lezen dat die kleine van jou  ook het woordje  "aap" zegt.
Nu moet ik zeggen dat hier ook herhaaldelijk hap en papa wordt gezegd en dat heeft er natuurlijk wel iets van weg. Misschien is ze af en toe even in de war.
Andere woordjes naast
papa
hap  
aap

mama
oma
umba (bumba)
is (vis)
ees (mees, de kat)

Groetjes, Bianca

Hoi,

Lars wordt op 6 april 1 jaar, maar hij zegt nog helemaal niks. Hij brabbelt de hele dag, maar ik kan er nog helemaal niks van maken .

groetjes Sanneke

Terug
Bovenaan