11 maanden en drinkt minimaal melk

<p style="text-align: center;">Hey allemaal! <br /><br />mijn dochter is vandaag 11 maanden en heeft sinds ongeveer een week dat ze erg veel water en diksap drinkt. Daardoor drinkt ze uit de 2 flessen melk die ze nu nog krijgt in totaal maar 100 ml melk per dag. <br /><br /></p><p>ik vroeg me af : is dit oké ? Er zitten natuurlijk wel voedingsstoffen in melk die ze wel nodig heeft neem k aan? Of kan dit geen kwaad?  Oh ja en minder water op een dag geven heeft ook geen zin, ook dan wilt ze de fles melk toch liever niet.. alsof ze er op uit is gekeken. Warm en koude melk allebei wilt ze niet meer. <br /><br /></p><p>groetjes ! </p>
 
Met 11 maanden is dat echt geen probleem hoor. Met 12 maanden mag je officieel volledig van de opvolgmelk af en over op gewone melk. Heerlijk dat jouw dochter zelf al aangeeft dat ze hier aan toe is. Mijn jongste dochter is volgende week 1 jaar en drinkt nog 3x150cc en vraagt hier écht om, hoeveel vaste voeding ze ook krijgt. Dus hier zitten we voorlopig nog wel op 3 flessen. Wat natuurlijk ook niet erg is, maar t is alleen maar fijn als ze zelf aangeven wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben!
 
Met 11 maanden is dat echt geen probleem hoor. Met 12 maanden mag je officieel volledig van de opvolgmelk af en over op gewone melk. Heerlijk dat jouw dochter zelf al aangeeft dat ze hier aan toe is. Mijn jongste dochter is volgende week 1 jaar en drinkt nog 3x150cc en vraagt hier écht om, hoeveel vaste voeding ze ook krijgt. Dus hier zitten we voorlopig nog wel op 3 flessen. Wat natuurlijk ook niet erg is, maar t is alleen maar fijn als ze zelf aangeven wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben!
 
Lijkt me inderdaad niet echt een probleem, zolang je maar probeert dat ze wel genoeg calcium binnen  krijgt, onze zoon was ook al een heel eind afgebouwd rond die leeftijd, kreeg alleen nog een fles voor het slapen gaan. Maar in de ochtend eet hij altijd havermout met melk en na het avondeten een flink schaaltje volle kwark of Griekse yoghurt. Tegenwoordig ook plakjes kaas op een boterham tussen de middag, dat is helemaal feest ?‍♀️
Dus gewoon naar je kleine meisje luisteren en een alternatief bieden wat betreft calcium ?
 
Dank voor reacties ! 


fijn dat het geen kwaad kan en dat ze het dus zelf afbouwt !  Ze krijgt idd ook nog yoghurt dus daar zit ook calcium in helemaal niet bij nagedacht! 


groetjes ?
 
Terug
Bovenaan