11 maanden en geen brood willen eten

Beste allemaal,

Onze zoon is 11 maanden en iedere middag maak ik een boterham voor hem klaar, maar na een aantal stukjes is hij het zat en spuugt hij het doodgewoon uit! Wanneer ik jullie ervaringen lees, dan zie ik dat jullie kinderen soms wel 2 boterhammen eten. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen en of het 'erg' is. Qua beleg heb ik ook al alles geprobeerd (zoet, hartig) maar het verhaal blijft hetzelfde. Heeft iemand ook zo'n ervaring of tips hoe ik het manneke toch aan het brood krijg. Nu krijgt hij dus 's middags gewoon maar weer een papfles.

Groetjes,
Janet.

Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochter van 11 maanden eet erg moeilijk en vooral brood is een groot probleem. Wat ik ook probeer. Tot 2 maanden terug ging het wel goed. Toch blijf ik het proberen, ook 's middags. Soms geef ik haar een stukje kaas in haar ene hand en kan ik ondertussen brood in haar mondje doen. En wat soms ook helpt is als ze zelf mag doen. Of het geven als we aan het wandelen zijn.
Het blijft lastg maar ik hoor van veel mensen dat het een fase is, mischen door haar tandjes ofzo..

Succes!!

Beste Janet,

Ben sinds lange tijd weer op forum, dus lees je berichtje nu pas, beetje laat dus maar misschien heb je er nog wat aan.
Mijn zoontje van bijna 10 maanden wilde ook geen brood eten, toen heb ik gepureerde banaan op de boterham gesmeerd en sindsdien eet hij brood. Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

Hey,

Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar en herken het probleem.
Iedere middag leuk brood smeren, maar nee hoor, nevrouwtje had er geen trek in.
Wat ik geprobeerd heb is verschillend beleg. Ik heb gemerkt dat ze ook niet alles even lekker vind. Wat daarnaast bij haar heel goed werkt is afleiding. Ik geef haar een puzzel of iets dergelijks en dan gaat het brood er goed in moet ik zeggen. Lijkt wel alsof ze dan helemaal niet in de gaten heeft dat ze aan het eten is.

Groetjes

Hoi,

Ik herken dit ook.
Ik gaf Tom 'smorgens en tussen de middag 2 boterhammen..   maar sinds kort moet hij er smiddags niets van hebben..

Hij gaat na de boterham van de middag ook altijd naar bed voor het middagslaapje..
Dus ik denk zelf dat hij dan gewoon zo moe is, en zo strontvervelend dat ie niets wil.
Ik heb de boterham van de midag vervangen door een papfles, dat gaat goed.

Beleg was bij Tom ook echt een gevogel, hij vind niets lekker..
Ik beleg zijn brood nu met jammie en fruitstroopie.. van ?? er staan plaatjes op van sesamstraat.. Dat gaat nu wonderbaarlijk goed.

Nens

Terug
Bovenaan