11 maanden en niet meer willen slapen!

Hallo allemaal

Ik zit met het volgende probleem:

mijn dochter is nu 11 maanden, en wil sinds een paar dagen niet meer naar bed s`avonds!

Hele drama`s, kind overstuur, zo erg zelfs dat ze alles onderkotst, we weten het niet meer!

Ik haal haar eerder uit bed, plan haar slaapjes eerder in, maak haar moe maar niks helpt.

Ondertussen ben ik het aardig zat en sta op springen, ik ben dood en dood moe en trek het echt even niet meer.

Is dit een fase? wat kan dit zijn?

Ik laat haar eerst huilen pak haar niet meteen uit bed maar ja als ze gaat overgeven moet je wel...

Wie heeft de gouden tip?
Het is nu elke keer rond 23.00 uur dat ze naar bed gaat en dat wil ik niet meer!

liefs Sarah
 
Hoi,

Ik heb gelezen dat kinderen rond die leeftijd oververmoeid kunnen raken en dan dus moeilijk in slaap komen. In het boek "Baby en Kind" staan een aantal tips.

- breng je kindje naar bed voordat ze echt moe wordt, begin dan dus al met een bedritueel om de overgang van spelen naar slapen wat makkelijker te maken.
- als je kindje vermoeidheidsverschijnselen vertoont, meteen naar bed brengen (kort het ritueel dan in).
- breng haar elke dag om ongeveer dezelfde tijd naar bed.
- laat je kindje nooit huilend achter (verlatingsangst), maar kom steeds terug om haar gerust te stellen. De eerste keer kun je nog iets zeggen, maar daarna zeg je niets, geef haar een kus en ga weer weg.
- Als je altijd hetzelfde zinnetje gebruikt als je kindje gaat slapen (niet als ze huilt) zal dat zinnetje haar op een gegeven moment geruststellen en helpen om in slaap te vallen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes in elk geval, ik leef met je mee (hier nog zo'n moeilijke slaper).

groetjes,

Desiree

p.s: Het boek "lekker slapen zonder huilen" heeft mij ook heel veel geholpen.
 
Bas mijn zoontje van net 1 23 sept. heeft er ook last van .Wil niet meer slapen en is snachts ook steeds wakker .Overdag wil hij ook nog maar 1 keer slapen .Hij heeft het eigenlijk sinds wij op vakantie zijn geweest .Wij zijn toen in een tent geweest en er was toen natuurlijk altijd iemand in de buurt.of hij hoorde ons wel .Ik baal hier van en bem het eigelijk niet gewend.de twee groten die er boven zitten 7 en 6 jaar hebben daar nooit last van gehad.
 
Hoi,

Een herkenbaar probleem wat volgens mij een fase is. Ik ben het in ieder geval in veel boeken/tijdschriften tegengekomen toen ik ernaar zocht. De tips uit Baby en Kind zijn standaard het advies. Maar bij onze zoon werkte het niet voldoende. We deden wel al keurig maanden een bedritueel etc. en dat is m.i. heel belangrijk. Maar laten huilen en om de vijf minuten kijken werkte bij hem niet. Daar werd het alleen maar erger van. Dus zoals wij het nu doen: we doen hem volgens ons ritueel in bad met een rustgevende badolie van Weleda, dan lekker op de commode insmeren met een bodylotion en dan zingen we er zachtjes bij. Dan nog wat drinken op schoot, tandenpoetsen, klein boekje lezen, twee liedjes en in bed.  We leggen hem direct op zijn buik met een knuffeltje. Hij slaapt nl altijd op zijn buik. Dan aai ik nog een minuutje ofzo over zijn ruggetje en als hij soezerig wordt loop ik weg. Als hij dan toch weer gaat huilen  leg ik hem opnieuw op zijn buikje en aaien over zijn ruggetje.  Als hij echt overstuur is, ga ik op een stoel in zijn kamer zitten en leg hem om de zoveel tijd opnieuw op zijn buikje en even aaien.  In het begin duurde het  wel een uur. Nu valt hij binnen 15 minuten in slaap. Wij gaan dus niet echt weg maar zitten in zijn kamer.  De stoel zetten we steeds verder naar de deur. Totdat we weer weg kunnen gaan.

Misschien is dit een tip. Succes,
Sterre (mv Ruben, 16 mnd)
 
Terug
Bovenaan