11 maanden en overstuur en krijsen 's nachts!

Hallo, mijn zoontje is nu 11 maanden geweest en eindelijk ging 'ie het doorslapen een beetje doorkrijgen.. Maar nu heeft 'ie weer iets anders. Hij wordt regelmatig rond een uur of twaalf wakker en is dan helemaal overstuur! Hij krijst en huilt en is boos en zelfs oppakken helpt dan niet! We krijgen 'm dan niet uit z'n 'bui''. Overdag heeft ie overigens wel eens een klein driftbuitje van een paar seconden maar dit niet! Uiteindelijk, na een poosje laten huilen geven we 'm maar een laagje melk (want dit hoort de hele buurt) en dat helpt vaak maar wat is dit?? Voor ons is het niks maar ik vind het ook zielig voor 'm! Heeft iemand hier ook ervaring mee??? Ik hoor heeeeel graag tips of iets wat dit kan zijn!
 
Hallo,

Mijn zoontje, nu 20 maanden, heeft dit rond die leeftijd inderdaad ook gehad. Wat ik doe als hij niet uit zijn driftbui vandaan komt, blaas ik hem in zijn gezicht. Dan wordt hij weer kalm. Ondanks de vele adviezen die ik kreeg om mijn zoontje 's nachts niet uit bed te halen, deed ik dat wel. Dan wiegde ik hem in mijn armen heen en weer om hem te troosten. Als hij dan rustig werd legde ik hem weer terug en vertelde hem dat hij maar lekker moest gaan slapen, dat papa en mama ook moe zijn en er morgen weer een nieuwe dag is. Dat was in het begin regelmatig nodig, maar naarmate de nachten verstreken ging het ook steeds veel beter. Nu slaapt hij alweer enige maandjes door. Kan het zijn dat hij last heeft van een sprongetje? Dan komt het namelijk vaker voor. En misschien vindt je zoontje een papfles voor het slapen geen wel erg lekker? Dat geeft een lekker vol gevoel.

Succes, het is even slopen maar het gaat echt weer voorbij.

Groetjes
 
Hoi Jevon, Bedankt voor je reactie! Ja wij halen m er uiteindelijk ook uit maar als ie zo overstuur is heeft ie dat volgens mij niet eens door! Krijsen, achterover laten vallen, zelfs roepen tegen m hoort ie niet eens! 'T enige wat lijkt te helpen is een beetje melk geven.. maar ja, dan moeten we dat straks weer af gaan leren! Hij krijgt idd al een papfles rond 21.30 (wordt ie zelf voor wakker). Echt lastig dit. Hopelijk gaat t net als bij jou en is het een fase. Misschien een sprongetje idd. Thnx!
 
Onze dochter van bijna 1 jr heeft dit ook gehad, was niet stil te krijgen, alleen als we haar bij ons namen en dan in slaap wiegen en proberen terug te leggen, dit werkte ook niet altijd, dus zaten we soms nachten 3 uur op. Nu hebben we haar 2 nachten laten huilen, en dan nacht daarna sliep ze weer door, en vanacht was ze dan wel wakker maar dat was het vuurwerk. Die kleintjes zitten idd met 11 ook in een sprongetje
 
Ook wij hebben hier last van gehad.
Thomas is vanaf 4 maanden tot 17 maanden elke nacht wel 8/9 keer wakker geweest.
Alles geprobeerd maar ook hier beste resultaat oppakken uit bed, troosten en weer terugleggen.
Alles geprobeerd, lichtje aan/uit, muziekje aan/uit, bedje aan andere kant van kamer, laten huilen en ga zo maar door.
Uiteindelijk was ik uitgeput en heb ik contact gezocht met de huisarts. Die adviseerde mij naar een psycholoog te gaan!!!
Uit eindelijk via het CB toch naar een soort Homeophaat geweest. Die heeft Thomas door gemeten en conclusie was, hij zat zich zelf enorm in de weg omdat hij de kinkhoest vaccinatie niet goed verwerkt had. Door therapie een heel ander kind gekregen. de nachten gingen veel beter, de buien overdag waar hij soms onbereikbaar was waren over, praten ging ineens als een speer en binnen no time liep hij.
Zeg niet dat het voor iedereen een oplossing is maar soms de moeite waard om te proberen.
 
Terug
Bovenaan