11 maanden en slapen

<p>Hallo,</p><p>Misschien dat er hier mensen zijn met ervaringen/tips.</p><p>Mijn dochter is 11 maanden (jeetje wat gaat dat snel) en ik heb allereerst gelezen over de 11 maanden sprong maar ze doet dit al een tijdje.</p><p>Wanneer ze 2 dutjes op een dag doet (ochtend en middag) slaapt ze in de avond veel slechter in (soms duurt het wel 1,5/2uur! uur), wordt ze minstens 2 keer in de nacht wakker en vroeger wakker (6:00)</p><p>Doet ze maar 1 dutje in de middag dan slaapt ze binnen 10 minuten in, de hele nacht door en slaapt ze ook nog uit (7:30)</p><p>Nu heb ik bij de laatste versie een heel moe meisje de hele dag. Ze is dan niet te genieten maar pakt absoluut haar dutje niet (probeer het wel elke keer) Vindt 1 slaapje voor haar leeftijd ook wel weinig.</p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen?!   </p><p>Bij beide versies doe ik haar in de avond of wat eerder of wat later op bed trouwens. </p>

6 uur wakker is normaal die vN mij ook soms 5 uur en als die uitlaat tot 7 dann wil die geen ochtend slaapje wel om half middag dan naar bed dat is zijn biologische klok en dan slaapt die 2,5 uur.
Hij is zowiezo makkelijker slaper in avond Hlf 6 6 uut lampje uit.
Soms wil die wel ochtend slaapje soms niet
Maar 6 uur is normaal en soms even wakker is ook normaal snachts em dat ze soms langer duurt slaap komen is ook heelnormaal dan verwerken ze de dag

Hoe lang slaapt ze op de dag? Wij waren al blij met 2/3 keer 45 minuten ? Als je dochter bijvoorbeeld 1x 1,5 uur en 1 keer 2,5 uur slaapt, dan zou ik ergens een slaapje in gaan korten. Snap je wat ik bedoel?

Onze zoon is ook 11 maanden en doet twee dutjes in totaal 2,5 uur. Slaapt s nachts van half 7 tot 5-6 uur. Soms is het ook echt een drama s nachts. Hebben geprobeerd hem minder te laten slapen maar daar werden de nachten alleen maar erger van.

Als ze 2 dutjes doet slaapt ze in totaal 2,5 uur overdag. Dutje van 1 uur en dutje van 1,5. En anders 1 dutje van een uur.
En inderdaad in eerste instantie dacht ik jij slaapt overdag niet en dus snachts ook niet. Want ik denk dan is ze zo over vermoeid. Maar niks is dus minder waar. Ze slaapt beter als ze minder overdag slaapt. Maar of dat dan gaat werken! Overdag in ieder geval niet gezellig haha 

Ochtend slaapje gaan in korten.

Ik deed rond die tijd om 9u naar bed en dan Max een uur.
En dit bouwde ik af door steeds een kwartiertje korter te slapen

Je kan de ochtendslaapje gaan inkorten of ineens weglaten en dan alleen in de middag naar bed. Mijn dochter ging rond de 12-13 maanden over naar 1 slaapje. Eerst waren die nog kort, maar die werden uiteindelijk wel langer. Het is ook even wennen voor zo'n kleintje. En helemaal als ze net in een sprong of groeispurt zitten is slapen vaak al lastiger.

Toen mijn dochter overging naar 1 slaapje ging ze er savonds vaak wel vroeg in (18.00). En toen ze eraan gewend was nog steeds. Ze was trouwens wel een uitslaapster toen, ze sliep zo tot 9-10 uur in de ochtend. Dus dan verviel het ochtendslaapje eigenlijk al.

Terug
Bovenaan