11 maanden, goed eten, toch afvallen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

mijn 11 maand oude zoontje eet prima en toch komt hij nauwelijks aan. Gisteren op het CB zagen we dat hij zelfs is afgevallen! Hij is niet ziek geweest en we kunnen zo geen reden bedenken waarom hij niet aankomt. Ga nu dus naar de huisarts en waarschijnlijk de kinderarts. Maar voor het zover is; herkent iemand dit?
Hij ontwikkelt zich trouwens prima, is heel alert, slaapt goed, goede luiers etc etc..
er lijkt dus niks aan de hand te zijn.. snap er helemaal niks van??
Alvast bedankt!

Groetjes, Ellen

hoi
joey is nu bijna 1 jaar en was de laaste keer ook afgevallen,maar hij is wel heel erg veel in beweging en loopt nu sinds twee weken,dus weet niet of jouw kindje ook zo bewegelijk is,joey was wel ineens de lengte ingeschoten 4 cm in twee mnd .ik zou me niet gelijk zorgen maken hoor.gr wendy

He Wendy, bedankt voor je reactie..! Hij is inderdaad erg beweeglijk en ben zelf ook wat aan de smalle kant.. ik verwacht ook geen echt problemen maar vind het zo vreemd aangezien hij wel goed eet? Eet jouw kindje ook goed dan?

groetjes, Ellen

Hoi,

Heel herkenbaar hoor en bij het cb zouden ze dat eigenlijk toch ook moeten weten, rond de leeftijd van 1jaar gaan ze minder in gewicht aankomen, weegt een kind van 1, bijv 12 kilo zo weegt er 1 van 2, 14kilo, het verschil word gewoon kleiner nu, zolang je kind geen andere (tenzij dratisch afvallen) ongewone dingen vertoond kan het geen kwaad en ze gaan idd ook steeds meer bewegen nu daar gaat veel energie naar toe..

Veel geluk met je manneke! Gr MJ

Thanks MJ,

jouw reactie stelt ook weer gerust. De huisarts gaf hetzelfde aan. We houden zijn gewicht in de gaten en hopelijk gaat het straks weer beter. Hij had een lichte oorontsteking en is een paar keer goed verkouden geweest (niet echt ziek maar toch), waarschijnlijk heeft hij al zijn energie nodig gehad om ertegen te vechten. Komt ook nog eens bij dat hij gaat kruipen e.d. dus hij gebruikt zijn energie daar ook voor.. ik vind het goed zo!

Groetjes Ellen!

Terug
Bovenaan