11 maanden

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo allemaal! </span></p><p> </p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wij hebben een dochter van 11 maanden.. wat is jullie ervaring met het ritme van slapen?</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">op werkdagen maken wij Mila wakker om 6:00  uur, op de dag slaapt zij dan nog 2 x 1,5 uur.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">als ik vrij ben is onze ritme een beetje moeilijk..</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">7:30 180 pap</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">9:30 fruit</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">10:30 slapen ( eerder wilt zij niet..)</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">12:00 brood</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">14:00 fles 180</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">15:30 slapen ( dit is een vervelend slaapje.. wij maken haar weer wakker om 16;30 omdat ze om 19:00 weer naar bed gaat)</span></p><p>17:00 warm eten + pap</p><p>19:00 210 fles en slapen</p><p>De laatste paar dagen valt zij ook moeilijk inslaap, volgens ons heeft ze het sprongetje al gehad ze heeft nu alleen moeite met inslaap komen slaapt ze eenmaal dan slaapt ze goed.</p><p> </p><p>Zal onze dochter toe zijn aan 1 slaapje?</p><p> </p>

het zou met deze leeftijd idd wel kunnen dat ze nog maar 1 x hoeft te slapen. vooral als ze smorgens als je vrij bent later wakker is. dan zou ik het midden slaapje wat naar voren halen bijvoorbeeld om half 1 naar bed en dan tot 3 en dan de fles. je kunt het een paar dagen proberen. 

Onze dochter heeft vanaf een maand of 8 in de ochtend een slaapje gedaan van ca 8.30-9.30 uur en in de middag van 12.30-15.00. Komende week is ze 11 maanden en afgelopen dagen slaapt ze alleen nog in de middag ongeveer 2 uurtjes. Ik merkte dat ca. 2 weken geleden haar beide slaapjes ineens korter werden. Nu heeft ze blijkbaar haar slaapje samengevoegd tot 1 slaapje.

Mijn dochter deed ook nog maar 1 slaapje vanaf een maand of 10. Ik geef haar rond half 12 broodje en 12 uur naar bed. Soms half uurtje eerder als ze echt heel moe is. Ik zou dat gewoon proberen.

Hier ook een beetje zoekende. Word van de week 11 maanden. Heb het idee dat hij zijn slaapje rond 10 uur echt nog wel nodig heeft maar hij gaat nu sinds week of 2 door heel zijn bed heen voor hij gaat slapen en slaapt dan maar zo'n half uurtje. Echt kort dus.  Dacht dat het aan de sprong lag. Vandaag was hij bij mijn zus en ging helemaal niet slapen om 10 uur. Tot 11:45 liggen spelen in bed. Hij vermaakte zich prima dus ja laat maar liggen. Vervolgens wel om 13:00 2 uurtjes geslapen. Misschien ook toe aan 1 slaapje. Ik kijk het nog even aan. Vind het zo vroeg voor 1 slaapje denk ik en hij geeuwt en wrijft wel rond 10 uur 

Ja ik vind 1 slaapje ook zo vroeg nu.. in de avond gaat ze om 7 uur naar bed, eerst draaide ze een beetje en viel ze binnen 5 a 10 minuten inslaap. Nu gaat ze elke keer staan in bed, gooit ze haar knuffels en tut uit bed en een lol dat ze dan heeft, maar ze is wel moe..

Oh ja super irritant dat alles uit de box en uit bed gooien. En daarna miepen dat ze er niet bij kunnen. Ik ga er echt niet gelijk heen. Laat hem echt even huilen. Weet dat als hij dan uiteindelijk zijn speentje krijgt vrij snel slaapt ga ik er gelijk heen dan ligt de boel er alweer uit als ik nog niet beneden ben. 
Ik hou het gewoon nog even zo, weet dat hij het wel nodig heeft. Hoofdje zit op het moment gewoon te vol. Hij wil alleen maar klimmen en klauteren. Denk als hij datgene wat hij wil goed kan dat de rust wel weer een beetje terug komt 

En dat het slapen dan misschien ook wel weer wat beter gaat en misschien een nieuw ritme vind. Op het moment slaapt hij zeker overdag heel slecht. Snachts ook regelmatig spoken. 

Terug
Bovenaan