11 weken en 2 dagen zwanger

Zijn er hier nog meer die heel erg last hebben van overgeven.
Ik ben namelijk al vanaf 21 november ziek thuis omdat ik de hele dag moet overgeven. Ben al bij de dokter geweest en die zei dat ik door de progynova die ik nog tot a.s vrijdag moet slikken zo ongelovelijk veel moet overgeven. Ik hoop dat dit snel over gaat wat op deze manier geniet ik niet echt van mijn zwangerschap.

Ik heb zelfs al gezegd dat als ik dit van te voren geweten had nooit aan het traject van icsi was begonnen zo ziek voel ik me dus.......

zijn er dames die tips voor me hebben om toch wat eten binnen te houden want ik ben dan wel zwanger maar de kilootjes komen er niet bij maar gaan er af.....

liefs tineke
 
Hoi tineke
heel herkenbaar jou verhaal.
Ik ben zelf vanaf 9 weken zwangerschap tot 4,5 maand erg misselijk geweest. ik kreeg de tips om kleine beetjes te eten en eerst iets lichts te eten voor ik uit bed ging. Daarnaast hield ik niks binnen zelfs geen water of thee. ik heb toen van de huisarts zetpillen gekregen 2maal daags. Dit werkte heel erg goed en ik was van de misselijkheid af zolang ik ze gebruikte.

Genieten word inderdaad erg moeilijk als je zoveel overgeeft, ik zag meer de wc dan wat anders.
Gelukkig gaat het over maar ik snap hoe je je voelt.
zelf ben ik nu 26 weken zwanger en nog meer kwaaltjes zoals verstopping, weer erg moe, zenuw afgekneld in been. ookal moet ik nog vrij lang ik tel de dagen af en ben nog steeds blij dat er zo iets moois in je groeit.
ik hoor morgen of ik eindelijk iets ben aangekomen aangezien ik alleen maar afviel maar met de kleine ging en gaat alles goed en dat is waar je het voor doet.

Succes
 
Heel herkenbaar....
Ik zit vanaf week 7 thuis en ben weer 2 weken thuis uit het ziekenhuis ivm uitdroging.. Nu onder extra controle want het neemt nog niet af.. ben nu 11 weken en 1 dag.
Bij mij helpt iet veel, toch maar gewoon kleine beetjes blijven eten, voor het opstaan iets lichts eten en proberen te blijven drinken, dit is het voornamelijkst.
idd je wil genieten, maar er is weinig aan zo..
Hele veel succes we hopen dat het snel over gaat!!
Toi toi toi!

Liefs
 
Ik ben inmiddels bijna 32 weken en nog steeds last van misselijkheid. Bij mij haalt Emesafene de scherpe kantjes van de misselijkheid af. Soms moet ik nog wel overgeven, maar dat is lang niet zoveel meer als in het begin. Wat bij mij wel hielp, was gemberthee en gembertabletten, deze kalmeren je maag. Verder kleine beetjes eten en toen ik zo slecht at, at ik meestal alleen de dingen waar ik wel trek in had. Voor je kleintje kan het geen kwaad, deze pakt toch wel wat hij/zij nodig heeft. Ik ben tot nu toe pas 3 kilo aangekomen en ze verwachten dat ik een flinkere baby ga krijgen.....In ieder geval heel veel sterkte ermee en hopelijk wordt het snel minder.
 
hoii hier nog een lotsgenootje :D

ik gaf al over toen ik nog heel pril was en ben vandaag 34 weken zwanger en ik geef nog steeds over dus niet echt iets om naar uit te kijken :)) Ik kan je wat tips geven want ik heb tot heden al alles geprobeerd gewoon alles waar je aan kan denken :D

om te beginnen maak van in de avond een sandwich of boterham klaar en leg het op je kastje voor als je wakker bent, voor je uit je bed komt neem je al gelijk een hapje want met die misselijkheid is de koelkast openen en ontbijt klaarmaken echt geen makkie :) dus zo voorkom je al gelijk dat je wat overgeeft zonder wat te eten. daar na kan je over kwartier op je gemak een stevig ontbijt voor jezelf klaarmaken, krabsla en cornflakes was mijn favoriet en ik heb het nooit overgegeven dus misschien een optie :). Probeer dan eerst te achterhalen van wat je juist misselijk wordt en probeer dat te vermijden om te eten. Open lucht doet heel goed als het eten echt maar dan ook echt tegenvalt, ik ging soms buiten een broodje gezond eten en met open lucht valt dat best wel mee, heel raar maar als ik buiten ging eten werd ik nooit misselijk en dan heb je zuivel en nog wat groenten al binnen gehad voor die dag dus mooi meegenomen als vitamientjes voor je spruitje :). wat avond eten betreft gekookte aardappelen, stampot, macaroni, vis dat viel heel goed mee (gestoomde panga filet, zalm en in de oven zeebaars of dorade, kip en vis was een beetje aan de lage kant maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, zoals ik hiervoor al zei je moet van alles gaan proberen en zelf ontdekken waar je je lekker bij voelt. Oh ja en soep dat ben ik vergeten :D als het avondeten dan echt tegen valt , aspergesoep, tomatensoep of groentesoep met stukje boterham kan ook als optie. een aanrader ga nooit uithongeren ook al geef je alles over probeer altijd iets te eten ook al is het een koekje of beschuit want des te meer je maag leeg is des te meer je misselijkheid toeneemt, je maag dan ook meer maagsap produceren waardoor je sneller overgeeft

als je maagzuur hebt heb je volgende opties

gaviscon (als je munt niet kan verdragen kan je rooskleurig gaviscon gebruiken)
Rennie ( zuigtablet ook zonder smaak kan je ook een poosje helpen om je maagzuur te onderdrukken)
Frambozenbladthee of linde thee met of zonder muntsmaak

als je misselijk bent :
Emesafene ( wel op voorschrift van de huisarts bij mij hielp het niet maar heb al gelezen dat het bij sommigen heel goed meevalt vooral de zetpil)
Regla PH

een glaasje lauw of warme melk

vla of yoghurt (ik eet huisgemaakte yoghurt ook omdat het geen conserveeer en bewaarmiddelen bevat en vindt het tien keer beter dan kant en klare yoghurts en als het te smaakloos is een beetje aardbeien of bosvruchten jam in doen voila dan heb je lekker een fruityoghurt :))

Banaan ( heeft een maagzuurweerhoudende werking en kan soms ook je misselijkheid wegnemen)

Sorry voor de lange tips, maar uit ervaring wetende hoe lastig het is om over te geven en niet te kunnen genieten van je zwangerschap, wou ik je alle opties gunnen om het je zo makkelijk mogelijk te maken ik hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen en veel maar heel veel water drinken :)) !!

Succes en sterkteee (vergeet niet te genieten zodra je het kindje begint te voelen gaat het veel aangenamer worden, het is het allemaal waard ondanks alle kwaaltjesss :))

 
Terug
Bovenaan