11 weken en slaat laatste avondfles over

Hallo Allemaal,

Mijn dochter was gisteren 11 weken en wordt sinds 2 dagen na de voeding van 19
.00 niet meer wakker voor s'morgens ( 7.30 maak ik ze wakker). Ze krijgt flesjes van 180cc. Ze woog met 9 1/2 week 6100 en was 58 cm. Kan dit kwaad of zou ik wat meer in de fles moeten doen. Moet er wel bij vermelden dat ze heel erg verkouden is.
Voorheen maakte ik haar wakker voor de laatste fles maar aangezien dat ze dan bijna
niet dronk en s'nachts dus kwam, heb ik besloten om op tijd naar bed te gaan en maar te kijken hoe laat ze zich zou melden. Eergisteren schrok ik dus zelf om 6.00 wakker en ben maar gaan kijken of ze nog lag te slapen. Naar mijn idee is dit erg vroeg.

Graag hoor ik jullie reacties!
 
Hai,

Hoeveel voedingen krijgt ze per dag? Als ze 5 voedingen per dag krijgt is het volgens mij prima dat ze doorslaapt. Als ze maar ongeveer 150 ml per kg per dag krijgt.
6100 gram met 9,5 week is toch ook prima.

Gr. Kim
 
Hoihoi, mijn dochter is nu 16 weken en en ze heeft eigenlijk nooit een late avondfles gehad. Ze is geboren met 2580 gram en weegt nu 4990 gram.
Al we haar wakker maakten dan dronk ze niet of hooguit 10 ml, en dat vonden wij ook alleen maar pesterij.
Zij heeft tot 12 weken nachtvoeding gekregen en vanaf week 13 krijgt ze rond 19. 30 uur de laatste fles en slaapt tot 07.00 uur.
Ze krijgt sinds een week 200 ml per fles. Ze komt wel overdag nog steeds om de 3 uur om iets te drinken.
Ik denk dat een kindje precies datgene vraagt wat het nodig heeft enals ze echt honger hebben melden ze zich wel.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Jou kindje heeft nu eenmaal dit ritme, net als mijn meiske, en zolang ze gewoon groeien en aankomen is er niets aan de hand.
Groetjes, Claudia.
 
haloa,

mijn dochter van nu 18 weken krijgt ook maar 4 flessen. haar schemaatje:
half 8 200cc, 10 uur fruithapje, half 1 180cc, half 6 180cc, 10 uur 200cc+6 scheppen nutrix. Zoals je ziet krijgt zij maar 4 flessen iedere 5 uur. Dit krijgt ze al een week og 5/6. Ze woog met 3 maanden 5640 gram. Wat ze nu weegt weet ik niet. Ik moet straks naar het CB. Dus wat al eerder gezegd, ieder kind neemt wat hij/zij nodig heeft.

gr. Linda
 
hoi hoi mijn zoontje is nu 13 weken en zit al 3 weken op 4 flessen als ze goed groeit kan je het lekker zo laten je kan beginnen met een schepje rijstepap in haar laatste fles doe ik ook al heel lang mijn zoontje heeft ondertussen al 3 scheppen rijstepap in zijn laatste fles en krijgt in de ochtend al een paar theelepeltjes fruit omdat hij nu al drijgt naar drie flessen te gaan als alles goed gaat en je kindje tevreden is moet je je niet te druk maken je hebt gewoon een superkind net als mij lekker genieten dus van een heerlijke vrije avond en een goeie nachtrust gr. angelique
 
Hoi,

je mag toch pas vanaf 4 maanden beginnen met rijstepap? Is 13 weken daar niet een beetje te vroeg voor?
Mijn zoontje is nu 11 weken en sliep eerst door van 23:00 tot 8:00 maar nu komt hij al een paar dagen weer om 6:00 uur en dus krijgt hij ook een fles meer hij zit nu weer op 6 flessen ipv 5.


Groetjes Bertie
 
Terug
Bovenaan