11 weken zwanger en rugpijn

Ik ben nu 11 weken zwanger en heb sinds 1.5 week last van pijn in mijn rug , niet constant maar met vlagen en vooral als ik moe ben. Mijn verloskundige zei dat het verstandig was om misschien fysiotherapie te gaan doen, zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben???

Waar zit die pijn precies in je rug? Onderin? Ik heb er ook last van ( komt door een te gespannen bekkenbodem) en loop nu bij een fysio die geeft me oefeningen om de pijn te verlichten, werkt wel. Het kan nooit kwaad!

Het schijnt idd normaal te zijn, dus daar hoef je je niet druk over te maken. En het kan later vanzelf weer wat beter gaan. Ik ben zelf naar de fysio gegaan zonder verwijzing, dat hoeft tegenwoordig niet meer. Wanneer je verzekerd bent voor fysio dan hoef je het niet zelf te betalen.

hi,

Een fysio kan zeker geen kwaad en je hoeft er niet meer voor naar je huisarts. Fysio kan tegenwoordig zonder verwijzing, hoewel sommigen er wel om vragen.

Begin op tijd met behandelen anders duren 9 maanden echt lang!

Succes.

Gr. Tamara.

Ik zal toch ff overleggen met je verloskundige (niet met de ha)...ik ben nl via de gyn bij een bekkentherapeut gekomen ivm bekkenpijn en ischias, fysio's hebben soms wachttijden, bekkentherapeut ook maar omdat het dan ivm zwangerschap is kan je verloskundige of gyn er wat druk achter zetten, bij ons was wachttijd van 12 weken en een week later zat ik er al 2x in de week...

Terug
Bovenaan