11 weken zwanger en weeeeeer “ziek”

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal! </p><p>Ik heb een aantal weken ook al eens een topic gemaakt over weerstand. Maar hier ben ik weer...... weeerrrr ?</p><p>zoals de titel zegt ben ik 11 weken, vandaag precies en heb ik vanmorgen mijn termijnecho gehad. Ik werd al wakker met een “blegh” gevoel, maar gaf het de schuld aan de zenuwen.</p><p> Mijn baarmoeder ligt naar achter, dus werd het weer een inwendige echo. Nu heb ik daar totaal geen problemen mee, als de baby maar goed in beeld komt. Het was een andere verloskundige als de vorige keer en voor mijn gevoel had ik er wat meer last van. Misschien te krampachtig gelegen, zenuwen, schrik dat het toch inwendig moest nadat ze uitwendig heeft geprobeerd. Ze wilde mijn eierstokken beter in beeld krijgen, dus duwde ze wat harder met het echo apparaat. </p><p>Nadat ik daar klaar was, had ik er geen last van maar kreeg ik hoofdpijn. De verwarming stond aan daar, zenuwen, geen idee waarom.... de hele dag heb ik dat gevoel gehad tot ik een uurtje plat ging. Nu heb ik zo een beurs gevoel in mijn lichaam, echt zo een griepgevoel </p><p>De hoofdpijn is nu weg, maar ik heb zo een krakend, vol gevoel in mijn neusholtes. (SORRY!!!!☺️) </p><p>dit is nu de derde keer in 3 maanden tijd. Terwijl ik max 3 keer per jaar een weekje verkouden ben. Ik word er moedeloos van, zo irritant. Maar meer maak ik me er zorgen om... </p><p>kent iemand dit van de lage weerstand? Wat kan ik hiermee? </p><p>Sorry voor het lange verhaal ?☺️</p>

Ik had in mijn zwangerschappen altijd holte ontstekingen, normaal nooit en na mn zwangerschappen ook niet meer gehad. Geen idee of het daarmee te maken had. Beterschap!

Dankjewel smurfjes! Dat ik niet de enige ben stelt me al gerust...
morgen bel ik sowieso de huisarts wat ik wel/niet mag gebruiken

Hooiii,
Ik ben nu 21 weken zwanger en dus echt al 4 keer ziek geweest dit jaar. Heerlijk die weerstand?. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en lekker naar buiten te gaan. Maar als een ander snotterig is ben ik het een dag later ook. 
En dat beurse gevoel herken ik ook wel, misschien was ze net iets te fanatiek met het echo apparaat. 
Veel succes in je verdere zwangerschap!

Hoi Kay! 
Mijn verloskundige vertelde mij dat ik veel geluk had met de kwaaltjes, die ik verder nauwelijks heb. Maar dit... mijn hemel wat een ellende.
Je voelt je ziek genoeg om jezelf zielig te voelen maar niet ziek genoeg om jezelf ziek te melden. 
Ik hoop dat het ons nu mee gaat zitten en dat onze weerstand wat gaat verbeteren! 
Veel succes in jouw zwangerschap ?

Ik herken het ! Sinds ik zwanger ben heb ik 1x de normale griep gehad, 2x een buikgriep en 1x verkouden met holtontsteking...al met al vanaf dat ik zwanger ben denk ik een week gezond geweest. Het is inderdaad erg vermoeiend....
Handig vaker wassen? Probiotica wordt ook wel door sommigen geopperd...

Grts

Hier ook 11 weken zwanger en al voor de tweede keer ziek. Heel herkenbaar dus. Bij koorts heb ik paracetamol genomen en als mijn neus erg verstopt zit gebruik ik neusspray. Vk zei dat je weerstand tijdens de zwangerschap lager is en je daardoor vaker en ook langer ziek bent.
hopelijk knap je snel op! Veel beterschap!

Hoi, ik ben al vanaf eind december verkouden. Mn holtes zitten vol en soms komt de keelpijn weer opzetten. Ik gebruik zoutoplossing neusspray omdat je volgens mijn arst verder niets mag gebruiken  en ik hen standaard een tube gel bij me zodat ik mn handen kan ontsmetten. Ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt. Maja t hoort erbij..
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Terug
Bovenaan