12 dpo test negatief, wel symptomen. Herkent iemand dit?

<p>Hi,</p><p>ik ben nu 12 dagen onderweg na mijn ovulatie en vanmiddag weer negatief getest. Het maakt me in de war, mijn tepels voelen alsof ze in brand staan en dat heb ik echt nog nooit gehad- samen met nog meer symptomen. Mijn nod is de 30e. Ben ik definitief af deze maand of hebben er nog meer vroeg voor nod negatief getest die toch zwanger bleken?</p><p>Liefs</p>
 
Etos early! Heb wel die van sensitest besteld, die komen morgen binnen. Maar als deze vroege test het al niet detecteerd ben ik er natuurlijk niet zo zeker van
 
Ik zou als ik jou was over paar dagen nog eens testen! :)
je zou zeggen dat een early zwangerschapstest niet voor niets geschikt is om eerder te testen toch. En aangezien je NOD 30e is, dan nog keer testen
 
Ik snap dat je er een hard hoofd in hebt, maar er zijn genoeg vrouwen die pas op of na NOD (zelfs tot een week of nog langer) positief testen. Zolang je niet ongesteld wordt, kan alles nog. Ik zit ook op de wachtbank, morgen of donderdag NOD, teste vanochtend ook negatief. 
 
Een early test is alleen gevoeliger (als het goed is) dan een niet-early test, maar niet iedereen maakt even snel hormoon aan of heeft uberhaupt even snel een innesteling of heeft even geconcentreerde urine, en sommige vrouwen breken zelfs het hcg hormoon zo efficient af dat het amper op te sporen is in de urine. Er zit best wel een spreiding op wanneer je voor het eerst positief test. Volgens de website countdown to pregnancy test op 12 dpo test nog zo'n 15% van de vrouwen nog negatief terwijl ze wel zwanger zijn (de meerderheid kan dus een early test gebruiken). Op 18 dpo test nog een kleine 4% van de vrouwen negatief terwijl ze wel zwanger zijn. Overigens ligt dat mogelijk wel deels aan hoe gevoelig de test is, al geldt voor zeer gevoelige (of early) testen nog steeds dat een deel van de vrouwen pas ruim na NOD positief kan testen en kunnen sommige vrouwen zelfs met de minst gevoelige testen al heel snel duidelijk positief testen.
Uiteraard kan je lijf je ook flink voor de gek houden, het is ook mogelijk dat je inderdaad niet zwanger bent, ondanks symptomen.

Ik ken zelf ook iemand die met twee weken overtijd een bloedtest heeft aangevraagd omdat ze negatief bleef testen maar wel symptomen had en uit die bloedtest bleek ze dus wel zwanger te zijn (en met echo's ook dat de termijn klopte die ze dacht). Komt niet vaak voor, maar het kan dus wel.
 
De testen van de action vind ik het allerbeste. Ik testte ook heel vroeg licht positief en dan met de gewone niet de early bird. Heb ook clear blue gebruikt macaroni negatief. En action ja hoor! Bij allebei de zwangerschappen.
 
Terug
Bovenaan