12 maanden en niet willen eten!

Hoi Allemaal,

Mijn zoon is nu 12 maanden. Heel gezond, maar eet niet goed!
Hij heeft altijd heel erg goed de fles gedronken, maar nu hij steeds meer vast voedsel krijgt eet hij steeds slechter.
Hij krijgt smorgens een flesje nutrilon 3 150cc met een cream kracker.
11.30 krijgt hij een boterham, maar die eet hij meestal niet eens helemaal op! Met een flesje diksap die hij zo naar binnen giet!
Dan smiddags wat fruit en een koekje. Fruithap meestal niet eens de helft of een halve banaan of peer.
19:00 avond eten. Nou dat stelt echt niets voor. Van een 12 maanden potje eet hij niet eens een derde op. En hij wil ook niet in zijn kinderstoel blijven zitten en houd zijn mond stijf dicht! Daarna krijgt hij dan meestal wat jughurt met vla (uit een bekertje om te leren drinken) wat hij dan wel lekker vind. En eventueel om 20:00 een flesje van 150cc! En dan naar bed!

Naar mijn idee eet hij zo best weinig. Herkent iemand dit?! Of gaat het bij jouw kind misschien heel anders?

Daantje
 
hi

mijn zoontje is 13 maaden en krijg
7 uur pap fles van 200 cc melk (halfvol) met bambix
half 10/10 uur fruit, meestal vers, 1 banaan ofzo soms een potje van 12 maanden en die eet hij helemaal op
11.30/12 uur 1 boterham daarna wat melk, soms 120 cc soms wil hij niks
3 uur koekje (rijstewafel, soepstengel)
6 uur warm eten, met de pot mee en daarna joyhurt of danoontje. rond 7 uur nog wat melk, maar dat wil hij meestal niet meer.
en tussendoor natuurlijk nog roosvisee, water of thee.

hij eet nu weer goed maar een paar weken geleden wilde hij ook niet meer warm eten, maar hij kreeg toen ook opeen wat tanden weer, dus dat zal de reden geweest zijn. Ook wil hij vaak nu zelf eten, dus geven we hem een lepel en kan hij rommelen ondertussen voeren we hem nog. Vindt wel dat die potjes van 12 maanden (gebruik ze alleen in noodgeval) dat hij die niet echt lust en die wil hij ook niet echt eten, als ik dat geef eet hij maar weinig. Ook brood wil hij zelf eten. Misschien dat je dat is moet proberen hem zelf te laten eten?

Ook maak ik geen strijd van het eten, wil hij niet, nou ja dan pech dan niet. De volgende dag eet hij dan wel meer.

Succes he!!

lia

 
Terug
Bovenaan