12 maanden en veel vallen

Hi!
Onze dochter is 12 maanden oud en valt sinds een week opvallen meer dan voorheen.
Ze loopt nog niet, maar ze valt wanneer ze staat ineens om. Dit deed ze voorheen overigens een stuk minder. Ze staat al erg stabiel, vinden wij :)
Is dit normaal voor deze leeftijd ivm ontwikkeling ofzo?

Oh ik vond dat zo'n nare leeftijd met vallen! Mijn dochter liep toen aan de hand en langs meubels enzo. Af en toe raakte ze ineens haar balans kwijt. Maar was nog niet sterk genoeg om juist te vallen. Dus ze klapte gewoon steil voor- of achterover. Ik heb wat keren haar hoofdje op de stenen vloer horen klappen ? maar het ging ook vrij snel weer over. Duurde een maandje of twee ofzo, en toen werd ze sterker met stappen en leerde ze zichzelf op haar billen of knietjes vallen. Kapotte knieen hebben we ook een tijdje veel gehad trouwens. Maar dat vallen hoort er volgens mij wel bij hoor. 

Precies zoals bij Lewis, vond het vreselijk om te zien maar ook ons kindje klapte soms gewoon bam achterover, op z'n hoofd uiteraard ook nog. Denk dat dit hier ook max 2 maanden duurde. Bleven er wanneer het kon dichtbij maar het was niet altijd te voorkomen.

Terug
Bovenaan