12 maanden oud en wil niet slapen overdag

<p>Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en sinds een week weigert hij overdag te slapen.  Hij was een paar dagen niet fit en verkouden dus ik dacht dat het daardoor kwam, maar nu is hij verder weer vrolijk en gezond en blijft het probleem. </p><p>Toen dacht ik Msss gaat ie van 2 dutjes naar 1 schuiven,  maar ook begin van de middag lukt het slapen niet. </p><p>Hij breekt echt de hele tent af als ik hem in zijn bedje leg. Krijsen, schoppen en rollen. Waar hij normaal altijd vrolijk en lief s morgens en s middags ging slapen valt hij nu pas met pijn en moeite einde van de middag even in slaap. </p><p>Ik las al wat dingen over slaapregressie rond deze leeftijd. </p><p>Wie o wie heeft er tips voor deze vermoeide moeder? ;)  </p>
 
Mijn tip is; gewoon blijven proberen en als het (een tijdje) niet lukt, lukt het niet. Kinderen hebben van die fases dat ze ineens niet willen/kunnen slapen. Ik zou het gewoon op de normale slaaptijden blijven proberen en dan is de kans groot dat hij volgende week bijv ineens gewoon weer gaat slapen. 
In zulke tijden heb ik nooit heel moeilijk gedaan als onze dochter niet wilde slapen. Dan haalde ik haar gewoon uit bed, probeerde het later nog eens, uiteindelijk in de draagzak, maar slapen kan je niet afdwingen..
 
Hier soms ook maar dat komt meer als die uitlsaapt van tot half 7of Lter dan geen ochtend slaapje prima doe gewoon wat ik altijd doe en lekkere wandeling in de wagen met speeltuin. Dan wilt die wel altijd optijd middag slapen soms denk ik hmm hij wil niet dan ga ik speeltuintjes af en gaat die lekker lopen en rennen en word die moe
 
Hoe laat is hij in de ochtend wakker en hoe laat probeer je het dan weer?

Met 1 jaar kan 1x slapen op zich wel, ook al is het vrij vroeg. Ik werk op een kinderdagverblijf en alle kindjes gaan tussen 12-17 maanden over naar 1x slapen, de meeste met 14 maanden.

Hier zijn ze altijd om 6.30 wakker (mn jongste dochter is nu bijna 18 maanden) Elke ochtend op pad, minimaal 1 uur naar buiten en lekker moe worden. Dat is echt nodig, anders slaapt ze in de middag niet. Om 12.00 eten, 12.30 naar bed. Meestal slaapt ze direct, tot 14.00/14.30 max.

Soms weigert ze, dan gaat ze even eruit en nog een half uurtje spelen en dan weer proberen. Dan gaat ze vaak wel direct slapen.

Als ze in de ochtend een keer langer geslapen heeft, tot 7.30/8.00 (gebeurt zelden) dan slaapt ze pas om 14.00... dus het is wel heel afhankelijk van hoe de nacht verlopen is!



 
Bedankt voor je tips.
Hij is meestal rond half 7 wakker tegenwoordig.
Normaal ging hij rond 10 uur weer naar bed. Dat werd steeds al iets later.  Nu merk ik aan hem dat ie rond 11 uur echt moe wordt, dan eten we nog even fruit en probeer hem daarna naar bed te brengen,  maar zodra we zijn kamer binnenkomen begint ie te krijsen terwijl ie op schoot bijna in slaap viel.  
Pas is het een keer gelukt en als hij eenmaal slaapt ligt ie zo 2 uur. Dus dat is prima.  Alleen het in slaap komen is nu het probleem.    
En als hij s avonds naar bed gaat gaat ie gewoon rustig slapen meteen in zijn eigen bed. 
 
Terug
Bovenaan