12-maanden potjes

A

Anoniem

Guest
Ha,

Naomi heeft niet altijd genoeg meer aan de 8-maanden potjes. Weten jullie of er behalve de hoeveelheid nog meer verschil is tussen 8- en 12-maanden potjes. Zijn de stukken ook erg veel groter? Ze heeft nl. nog geen enkele tand, dus kauwen lukt hier nog niet...

hoi hoi

of er echt verschil is weet ik niet behalve dan de hoeveelheid.
maar linsey is nu 13 maanden en eet al een tijdje die potjes ( of met de pot mee)
en heeft ook nog geen tanden. ze heeft er geen moeite mee want de stukjes zijn zacht.

groetjes danielle  

Erikjan heeft sinds kort 4 tanden, maar eet al een ruime tijd alles met de pot mee. Alleen vlees wil hij niet. Hij eet al een maand of 4 volledig met de pot mee. Heel heel soms krijgt hij een potje, maar dat is zo weg. Volgens mij vult dat niet, er zit eigenlijk ook niets in, heel veel water en wat eten. Ik denk wanneer je zelf kookt, en het dan fijn maakt, met een vork, kindjes zonder tandjes het ook wegkrijgen, kreeg Erikjan ook, en dat ze meer voedingsstoffen binnenkrijgen en dus tevreder zijn. (En  ze leren de echte smaak van dingen  kennen!)  Aardappels met groente, rijst, pasta het is allemaal te soppen met de vork.

Janine

Hoi,

De 12 maanden potjes zijn goed te doen voor de tandenlozen onder ons. Volgens mij zit er alleen meer in en zijn de smaken iets 'spannender'. Ik had trouwens laatst per ongeluk een 15 maanden potje en ook dat is vrij goed 'geprakt' en prima te doen.

Groetjes, KT

Tanden zijn niet nodig om te kunnen kauwen hoor.
Hannah krijgt vanaf 6 maanden bijvoeding a la Rapley en hoewel ze nog steeds geen enkele tand heeft, heeft ze nooit moeite gehad met stukjes eten! Ook met tandeloze kaakjes kun je kauwen namelijk.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

Bedankt voor jullie reacties.
Ze eet vaak ook wel wat wij eten, maar een potje af en toe is toch wel handig.
En ik zet in zelfgemaakt eten nog steeds eventjes de staafmixer....  Da's dus helemaal overbodig, begrijp ik.

Wilmi

Terug
Bovenaan