12 mei 2009 bevalling van Steyn

Vorige week dinsdag 12 mei was de raarste maar tevens ook de mooiste dag van mijn leven.
Officieel moest ik die dag nog werken,maar ik had wat snipperdagen opgenomen.
Zodoende was ik al een paar dagen vrij.
Die dinsdagmorgen was er naar mij idee niets aan de hand.
Ik had alleen wat in de rug en last van mijn onderbuik, ik ging er van uit dat de baby aan het indalen was.
Ik had de auto bij mijn moeder opgehaald, want ik zou die zelfde avond voor het eerst naar zwangerschapsgym.
Om een uur of 12 kreeg ik een beetje meer last van mijn buik,maar nog steeds in de onderstelling dat het indalingsweeen waren.
Om 13.30 gebeld met mijn huisarts ( telefonische spreekuur ) en moest om 15:00 maar even langs komen.
Volgens mijn huisarts waren het hele harde buiken of weeen.
Dus maar even naar het ziekenhuis voor controle.
Bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben.
De laatste 3 cm kwamen toen vrij vlot.
En toen begon het, persen,persen....... maar de baby kwam niet.
Hij lag scheef voor de baarmoedermond, en kreeg het benauwd.
Dus werd het een spoedkeizersnee.
En om ongeveer 18.30 werd onze Steyn geboren.
Het ergste van alles is,mijn man was niet bij de bevalling.
Hij is vrachtwagenchauffeur,en kon zo snel niet bij de bevalling wezen.
Gelukkig was mijn moeder er wel bij, die heeft de dag van haar leven gehad.

goeiedag zeg! echt niet normaal!! gelukkig is alles goed afgelopen! je wist toch ook wel niet wat je overkwam..!!? ben je daar even ineens moeder...!! Gelukkig dat je moeder er dan nog bij was, jammer dat je man niet op tijd kon zijn! maar ja, je rekent er ook helemaal niet op! Had je vooraf last van harde buiken of niet? Ik heb nog helemaal geen harde buiken dus ik verwacht zowiezo niet dat de baby eerder komt... maar jij had ook net nog een onderwerp geplaatst dat je het zo jammer vond dat de zwangerschap bijna voorbij was...! dus jij rekende er natuurlijk ook niet op! Er zijn er al een berg bij wie het steeds aan het rommelen is, die verwachten denk ik eerder dat de baby eerder komt! Gelukkig doet Steyn het goed! dat is wel lekker, en ook fijn dat hij ook goed drinkt! en dat spek dat komt vast vanzelf wel..!!

heej geniet van je kleine mannetje en hopelijk mag hij snel naar huis! maar dat is dan pas over 2 weken zeker? ik weet niet precies hoe ver je was toen hij kwam??

groetjes Elise

Hoi Meis,

Wat een rare dag!! Echt bizar! Had al zo'n idee dat je dit niet verwacht had. En wat jammer dat je man er niet bij was, gelukkig dan wel je moeder, maar toch. Probeer zoveel mogelijk te genieten.

Heel veel geluk,

Liefs Nanda

Hoi Friese leeuw,

Wat een verhaal meid!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
Van de wond kan je nog wel even last houden, maar wat een geluk dat Steyn het goed doet zeg. Geeft je wel een goed gevoel toch?!
Succer verder met alles en hoop dat hij snel thuis mag komen.

Evelien mv Dylan en 38+2 zwanger

Hoi hoi,

Gefeliciteerd meid! Je bent mooi de eerste van ons allemaal!!!! Wel erg jammer dat je man er niet bij is geweest. Maar goed, je moeder is natuurlijk ook helemaal fantastisch en dat had ze waarschijnlijk niet eens verwacht...

Het zal wel schrikken zijn geweest dat je toch nog plots naar de ok moest voor een keizersnee. Maar gelukkig dat alles goed gaat.

Wanneer mag Steyn naar huis? Denk nu lekker aan zelf en pak je rust want straks is het afgelopen en met zo'n buikwond is het niet niks. Moet je niet onderschatten hoor!!!

Geniet er lekker van!

Groetjes Yvonne

gefeliciteerd meid!!!
hoeveel woog de jonge man???wat zul je toch wel even geschrokken zijn dan zeg!is wel erg plotseling:(maar gelukkig is alles goed!
geniet van jullie kleine man en ik ben benieuwd naar de foto's!

groetjes nienke

Wat een verhaal zeg !! Heftig hoor. Jammer dat je na al dat perswerk alsnog naar de OK moest en je man het niet haalde, maar fijn dat je moeder er wel bij kon zijn. Heel bizar, zo ben je ineens moeder. Wij waren natuurlijk al even voorbereid, nadat ik met 33wk1dg al opgenomen was, kwam alles voor ons in een versnelling en hadden we tenminste nog even om snel alles op orde te krijgen, maar bij jou kwam het natuurlijk geheel onverwacht. Hopelijk kan je kleine man snel mee naar huis. Gaan jullie vaak opzoeken??
Sterkte en geniet ervan !

Terug
Bovenaan