12 weken echo gehad en toch iets gevonden

hallo allemaal

ik heb gisteren weer een echo gehad na dat ze vorige week het hartje niet konden vinden.
nou met kind is alles goed gelukkig het lag te spartelen en te zwaaien.
maar de rede dat het hartje niet hoorbaar was komt door dat mijn placenta er voor ligt.
de placenta ligt aan de voor en onderkant waardoor ik het kindje ook pas met 20 weken zal gaan voelen .
en dan ook voorlopig alleen aan de zijkanten.
maar dat is allemaal nog niet zo erg het is gezond en heeft voetjes en handjes.
maar als de placenta zo blijft liggen wordt het misschien wel een keizersnee.

heeft iemand daar ervaring mee en is dat echt zo wel zwaarder als gewoon bevallen.
bij ons eerste dochtertje liep ik de volgende ochtend al over de zaal.

ik zie graag jullie reactie tegemoet

liefs mama lou

Fijn dat alles goed is met de kleine!
Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta ook aan de voorkant en ik heb de kleine amper gevoeld. Ben toen ook twee keer naar de vk geweest omdat ik in de laatste weken de kleine een dag niet had gevoeld. Het kan dus zijn dat je de kleine wat minder voelt dan de vorige keer!

Bij de eerste heb ik een keizersnee gehad (niet vanwege placenta hoor!) en ook ik liep de volgende dag op de gang van het ziekenhuis! Je moet met wat meer dingen rekening houden en toen had ik er natuurlijk nog geen rondlopen dus dat maakt ook wel een verschil. Ben nu al wel bewust bezig om mijn dochtertje zo min mogelijk te tillen want dan mag dat dus niet. Weet nog niet of het deze keer weer een keizersnee wordt of niet maar dan is ze het in ieder geval al gewend. Als je mij nu vraagt wat ik wil dan zeg ik meteen een keizersnee, dus het is mij in ieder geval reuze meegevallen vorige keer (de periode daarvoor wil ik liever niet nog een keer meemaken!)

Groetjes, en natuurlijk genieten van je zwangerschap!

Hoi,

wat fijn zeg dat het goed gaat! IK heb bij de 1e een spoedkeizersnede gehad (door andere reden dan placenta).Ik was dolblij dat ik na 22 uur weeen een keizersnede kreeg maar voor mijn idee heeft het de kraamtijd wel een beetje beinvloed. In het ziekenhuis was ik redelijk snel weer op de been (douchen en beetje rondlopen) maar thuis viel het niet mee. Ik mocht zo min mogelijk traplopen en mijn kindje kon ik niet zo goed vasthouden.Dus ik was heel beperkt in alles. Ik ben nu zwanger van de 2e maar vind het erg moeilijk om te "kiezen" ; een normale bevalling die weer zo lang kan duren of weer een keizersnede. Misschien had ik ook wel de pech dat ik al bijna 48 uur wakker was en daardoor te uitgeput was om goed en snel te herstellen hoor De keizersnee zelf viel me trouwens 100% mee, de ruggeprik heb ik amper gevoeld en de rest ging ook prima, het was echt de paar weken daarna.. Succes! En natuurlijk heel veel geluk.

Hoi,

Ik hoor bij het maart forum.
Ik heb altijd de placenta aan de voorkant ook nu,
tegen mij was ook gezegd dat ik de kindjes pas laat en minder zou voelen, maar niks was minder waar, tussen16 en 18wk begon het en kon niet harder, ik dacht altijd als ze begonnen te schoppen dat het maar goed was dat ik een extra stootkussen had,,haha
Bij de bevalling heeft het geen nadeel gehad, dat is alleen als hij (deels) voor de ´uitgang´ ligt zeg maar!

Gr MJ

Terug
Bovenaan