12 weken echo goed?

Hoi,

Ik lees net allerlei berichten over twaalf weken echo's. Helemaal fijn dat ze zo duidelijk en mooi waren, maar ik heb een vraagje.
Ik heb vorig week ook een echo gehad. Was toen bijna 12 weken, maar er was juist heel weinig te zien. Geen duidelijke handjes en al helemaal geen tenen en vingers. Het kindje was 4 centimeter, terwijl de boekjes aangeven dat het al rond de 6 zou kunnen zitten.

Wie herkent dit?

Groetjes,
Babs

Ik denk dat je uit moet gaan van wat de vk of gyn tegen je gezegt heeft. Was het goed dan is het goed! Ik weet nog dat 2 vriendinnen van mij even ver waren in hun zwangerschap en met 12 weken was bij 1 het kindje 4,5cm groot en bij de ander 5,5cm.....die van 4,5 is uiteindelijk toch eerder geboren. Ik denk dat er in het boek een richtlijn staat van cm want het kan van kind tot kind erg schelen. Ze zijn bij de geboorte ook niet allemaal 50 cm en 3500gram zoals in de boeken.

Ik denk dat Lilian gelijk hefet. Als het niet goed zou zitten zou de gyn of echoscopist dat echt wel gesignaleerd hebben.
Het ligt ook wel eens aan de ligging van het kindje, hoe goed je alles ziet.
En die 4 cm. Tsja, ik heb geen idee hoe dat zit precies. Die van ons was met 11w6d 5,1 cm. Mar die van een vriendin was 4,5 cm. Dus ik denk dat je je geen zorgen moet maken. En als je dat wel doet, gewoon bellen voor extra toelichting!

Succes en probeer te genieten!

Liefs, Billie
12w1d

Hey
Ik denk dat je daar niet zo zwaar aan moet tillen hoor! als het niet goed was hadden ze het wel gezegd! niet ieder kindje groeit gelijk!Zo groeien mijn kindjes meestal sneller dan het gemiddelde!
en als je het wilt weten bel je gewoon de verloskundige! daar zijn ze voor hoor...
komt vast allemaal goed!
liefs Jenny

Als de echo uitwees dat alles goed is met het kindje, hoef je je geen zorgen te maken hoor. Onze kleine was 7,8 cm. Dat wil voor de rest helemaal niets zeggen.

Groetjes,
Nelly.

Ik heb een echo gehad met 9 weken, 2,3 cm. Wel al handen en voetjes zien bewegen en een hartslag gehoord. Echt leuk.
met 20 weken weer een echo...ben benieuwd.

Terug
Bovenaan