12 weken echo

Hoihoi!

Ik zit niet dagelijks op het forum, maar zie dat de lijst al behoorlijk begint te groeien! :) Leuk hoor!

Morgenavond wordt het spannend. Dan hebben we de 12 weken echo. Tot nu toe weten alleen onze ouders en broers/zussen het. We willen eerst de zekerheid dat we het hartje weer zien/horen kloppen, en dan kunnen we het eindelijk bekend gaan maken dat ons 3e kindje op komst is.

Zijn er meerdere die bij de 3e onzekerder zijn? Ik heb dat heel sterk, bang dat het mis zal zijn, of dat er wat mis zal gaan... Bij de eerste heb ik het Hellp-syndroom gehad, bij de 2e is het wel goed gegaan onder controle van de gyn. Nu wilde ik graag bij de vk onder controle, omdat ik het in het ziekenhuis zo'n gedoe vond en we vaak onwijs lang moesten wachten...

Nou hopelijk kunnen we na morgen lekker gaan genieten!

allereerst, heel vel plezier vanavond! Het komt vast goed!!
Ik wilde even layen weten dat ik dat gevoel ook herken. Heel bizar maar ook dit keer ben ik veel sneller ongerust. Bij mijn 2 boys had ik dat helemaal niet zo maar deze keer is het echt dramatisch. Heb 4 weken geleden een goede echo gehad en volgende week staat de volgende gepland. Gisteren bekroop me ineens zo'n verschrikkelijk gevoel dat het niet goed zou zijn en kreeg de gedachte niet uit mijn hoofd!! Om 5 uur gebeld naar het pretechobureau bij ons in de buurt en s' avonds een extra echo laten maken... Gelukkig was alles natuurlijk helemaal goed! Volgems de echoscopiste komt dat heel vaak voor bij een derde of meerdere kindjes! waarom dat is blijft een beetje een gok! Ik zal ook blij zijn als we dalijk weer leven voelen!!

Succes vanavond en geniet ervan!!

En hoe was je echo? Ik snap wel dat je het spannend vindt. Ik ben zwanger van de tweede maar er eigenlijk weinig mee bezig. Als ik er mee bezig ben spookt het ook vaak door mijn hoofd dat ik toch wel heel veel geluk gehad heb bij de eerste dat alles zo goed mocht gaan, kan dat nog een keer?
Ik ga er maar vanuit dat alles goed is. Anders word ik gek. 27e hebben wij de echo!

"fijn" dat ik niet de enige ben...Maar de echo was goed! Ben vandaag precies 12 weken. Prachtig kindje gezien, kloppend hartje, spartelende armpjes en beentjes (ongelooflijk voor iets van nog geen 6cm!) zelfs al een blaasje en maagje, wat betekend dat de niertjes werken en het kindje dus het vruchtwater slikt. Nu maar eens langzaam aan bekend gaan maken en hopelijk ga ik het dan nog wat meer beseffen. Ik voel me ook niet zwanger, en inderdaad MirandaNenD, zodra je het gaat voelen, dat zou echt top zijn. Dan krijg je tenminste de bevestiging van het kindje zelf dat het goed gaat. Nu op naar de 20 weken echo :) Ook weer zo'n mijlpaal. En wat Immke zegt ken ik ook, dat je toch wel heel gezegend mag zijn met (in mijn geval) 2 gezonde kids! Je hoort zoveel narigheid om je heen. Maar goed, toch denk ik dat we daar niet zoveel aan moeten denken en gewoon gaan genieten van alles!

Wat fijn dat de echo goed was! Moet je zeker geruststellen.
Ik kijk er ook naar uit, eerst de feestdagen nog dus de tijd zal wel snel gaan :).
Wat bijzonder is dat he, dat ze al zoveel kunnen en hebben terwijl ze nog zo klein zijn. 6 cm is zo groot als je pink? En wij zijn degene die dat maken, zonder dat we er ons eigenlijk heel bewust van zijn of het bewust meemaken op dit moment. Ik vind het zo iets bijzonders.

Blijft inderdaad een heel wonderlijk iets. Zo klein, zo "vanzelf" maar zo compleet! Ik vind een echo toch altijd weer fijn, een bevestiging.... Geniet van de feestdagen en hopelijk daarna een zeer positieve echo ook voor jou!

Fijn dat alles er goed uit zag,ik heb de 27e weer een echo.Ik herken je onzekerheid,ik heb er nu ook meer last van dan bij de andere twee.idd,blij als ik de kleine kan voelen,dan heb je dagelijks de bevestiging.Nog een paar weekjes.Hoe oud zijn jouw andere kindjes?

Terug
Bovenaan