12 weken en erg misselijk

Hoihoi,

Ik ben nu bijna 12 weken in verwachting.s
De eerste 6weken gingen prima. Maar daarna begon de "ellende".
Ik ben echt super misselijk. Moet vaak spugen.
Vanuit de huisarts heb ik toen reistabletten gekregen maar deze werken niet meer.
Bij het naar bed gaan en opstaan eet ik een cracker..
Het word steeds moeilijker om overdag normaal te functioneren op mijn werk in de zorg. Ook thuis krijg ik amper iets gedaan.

Heeft er iemand tips, wat ik kan gaan proberen om wat minder misselijk te zijn?
(gember lust ik niet)

De huisarts kan je emesafene (tabletten of zetpillen) voorschrijven. Die reispilletjes deden bij mij ook niets. Met de emesafene bleef ik ook overgeven maar het haalde de scherpe randjes van het misselijk zijn er wel iets vanaf. Ik heb de hele zwangerschap overgeven. Het enige wat hielp is rust houden en zo min mogelijk prikkels. 

Heb je op je werk ook aangegeven dat je hier last van hebt? De huisarts kan inderdaad andere medicijnen voorschrijven om het voor jou draagbaar te maken, maar de bedrijfsarts kan misschien ook eens naar je verhaal kijken. Wellicht is er een mogelijkheid om tijdelijk wat minder zwaar werk te verrichten of iets dergelijks.

Als emesafene niet werkt, is metoclopramide nog een andere optie, das wel een paardenmiddel geloof ik maar het heeft mij goed geholpen in die tijd. Bij Holland And Barrett hebben ze trouwens gember tabletten die gewoon smaakloos zijn, die haalden bij mij wel de scherpe randjes eraf.
Hoop dat je je snel beter voelt!

Terug
Bovenaan