12 weken maar niks te zien tussen de beentjes

<p>Hallo, </p><p>Even een vraagje ik heb mn 12 weken echo gehad maar de gyneacoloog kon niet zien als jongen of meisje was.. Er was nog niks te zien tussen de beentjes.. Ik draag laag maar spijtig genoeg kan ik de foto niet uploade..?</p><p>Heeft er nog iemand dit meegemaakt? </p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p><p> </p>

Dat kan bij niemand... vanaf 14 weken worden pas geslachts bepalende echo's gemaakt en zelfs dan is t niet altijd goed te zien. 

Hoi Marliv,
twaalf weken is ook eigenlijk te vroeg om het geslacht te kunnen zien. Zoals TJF al zegt; geslachtsecho's worden pas vanaf 15 weken gemaakt, maar ook dan moet je geluk hebben ? nog even geduld dus!
Liefs!

Bij 16 weken konden ze het bij mijn baby nog niet zien. Dachten toen een jongen, maar bij 20 weken was het toch echt een meisje (haha en bij de geboorte ook) 
Geduld! 

Met 12 weken wordt soms (meestal door mensen zelf) de nub-theorie losgelaten op een goeie echofoto, maar dat is niet heel betrouwbaar.
Anderen laten de Nipt in België doen omdat je daar het geslacht erbij kunt laten bepalen. 
Ik zou ook nog even afwachten, als ik jou was, en een pretecho met 15 weken inplannen ofzo :) .

Wat de rest al zegt inderdaad. Ik ben met 14 weken en 2 dagen voor een pretecho geweest en daar was het heel duidelijk op te zien. Een boy! Gisteren de 20 weken echo en inderdaad nog steeds overduidelijk een jongen. De nub theorie die vaak voor de 14 weken toegepast wordt is niet echt betrouwbaar. Google maar eens. Plank wordt regelmatig misgeslagen. ? Vanaf een week of 14 / 15 kunnen ze het met de mooie technologie die ze hebben (en mits de kleine goed ligt natuurlijk) vaak voor het eerst zien. Bij ons was het pretecho bureau ook heel secuur. Ze doen alleen uitspraken als het ze het 100% kunnen zien. Twijfelen ze of ligt de kleine niet goed? Dan hadden we een twee weken later een gratis nieuwe pretecho gekregen. Veel pretecho praktijken doen het zo. Erg fijn.

Bij 16 weken was het bij mij nog niet eens met zekerheid te zeggen. Met 20 weken werd bevestigd dat ik indd een knul zou krijgen. De natuur laat zich niet haasten. 

Terug
Bovenaan