12 weken.....mag ik naar 4 voedingen?

Mijn zoontje is 12 weken, weegt 5500 gram en is 57 centimeter.
Ik moet hem telkens wakker maken voor zijn flesje van 22.15 uur. Hij ligt dan nog heerlijk te slapen. Ik lees nu dat sommigen van jullie wel al op 4 voedingen zitten. Ik wil dit ook gaan doen, maar volgens het consultatiebureau heeft hij nog 5 voedingen nodig.
Ik wil dus graag ervaringen horen van moeders die wel 4 voedingen geven (en hoeveel per voeding)  of juist niet.

Lenn krijgt nu  5 x 150 water - 5 schepjes Nutrilon - 3 schepjes Joh.broodpitmeel

Groetjes,
lieke

Tsja, ik mag ook officieel nog niet over.. zie mijn topic. Zelf vond ik 4 maanden vroeg genoeg om over te gaan en ik had zelf dus vanaf 7 kilo in gedachten. Wij hebben de late fles gewoon steeds meer vervroegd, waardoor we nu op 21.30 uur zitten. Dat is voor onszelf beter te doen. En Quinn slaapt dan nog niet zo vast, waardoor hij makkelijk wakker te krijgen is.
Groetjes Veerle

Hoi Hoi

Ons zoontje is 13 wkn, en sinds eergisteren ben ik ook 4 voedingen aan het geven. Wij moesten hem ook altijd om 23 uur wakker maken voor de laatste fles, dat vond hij nooit leuk, (kan ik heel goed begrijpen want zou het zelf ook niet leuk vinden).
Nu probeer ik een ander ritme erin te krijgen. En doe 's avonds rond 19.30-20 uur de laatste fles met rijstebloem erin, (mijn schoonzusje deed dat ook bij haar kids op die leeftijd) en Fabian slaapt tot nu toe erg goed, eerste keer sliep hij om 21.00 uur en was pas om 6.45 uur wakker, gisteren is hij pas later gaan slapen en hij was vamorgen om 6 uur wakker, dus het is nog even afwachten hoe het verder gaat.
Ik weet dat het een beetje tegen de regels is, maar ik kijk hoe hij zich voelt, zou ik in de gaten krijgen dat hij dat niet goed kan verdragen, of meer voeding zou willen hebben dan pas ik het schema wel weer aan.
O ja, hij krijgt dus nu 4 flessen, 180 water + 3 schepjes similac, voorheen dus 5 flessen met 180 water + 3 schepjes similac.

Groetjes Carol

Ik geef bv, maar ik vraag me af waarom mensen met de fles nog zo laat zitten met voeden?
Ik voed 6 keer (best veel dus) maar doe dat tussen half 8 's ochtends en half 9 's avonds.
Dat moet met een fles dan met 5 keer ook wel lukken toch??  

hoi benthe

Milan is nu 15 weken... en met13 weken zar ik ook al op 4 flessen ..
hij krijgt nu 4x240 en 8 schepjes...
ik zou als ik jouw was gewoon proberen maar geef wel meer in de fles 180x6 en dan kan je altijd nog meer geven...
op het cb zeggen ze maar wat ik woon zelf in belgie en hier vinden ze het prima...
mijn oudste zoon woonde ik nog in ned was ook 3 maand oud toen zat ie op 4 flessen ieder kind is anders hoor en je kan altijd nog terug..

succes mandy en milan

Hoi Hoi,
Dit probleem had ik ook!! Van het cb en de adviezen hier mocht ik niet naar 4 flessen. Ik heb daarom het tijdschema aangepast. We hebben nu 7 uur, half 11, 2 uur, half 6 en 9 uur. Ze is 11 weken en slaapt goed door. Van 9 tot 7 en dan moet ik haar wakker maken. Misschien kun jij het ook eens proberen., Mij Janine werd hier een stuk rustiger van.   Ze krijgt per fles 200cc aangemaakte melk. Dit drinkt ze niet altijd helemaal op!!
Succes!! groetjes Nathalie  

ga op je eigen gevoel op. als ze honer hebben, komen ze echt wel. het ne kindje slaapt eerder de nacht door , dan d eander

mijn dochter is nu 2jr en komt nog steeds 2/3 keer per nacht vanaf dat ze 7 weken weken oud was, ben niet anders gewent.

gewoon je gevoel af gaan en als ze goed groeien , hoef je echt geen zorgen te maken!!

hallo lieke

mijn zoontje is nu ook 12 weken+2 dagen en hij krijgt nog 5 voedingen
(ook omdat cb dit heeft gezegd dit was op 9 mei toen was stef 10 weken)
hij woog de laatste keer 6150 gram en was 64 cm.
ik geef hem alleen iets meer dan jij
stef krijgt namelijk 2x 180 water en 3x 150 water en dan ook 3 schepjes johannesbroodpitmeel.
ook ik moet stef wakker maken voor zijn flesje van 22.00 uur volgens mij is dat helemaal niet erg, als je dat niet zal doen denk ik dat je snachts met een huilende zoon zit (  denk ik ).

groetjes chantal   mv stef 27-02-2007

Terug
Bovenaan