12 weken zwanger en enorme hoofdpijn

<p>Ik heb zo'n hoofdpijn elke keer als ik thuiskom na een dag werken... Dit heb ik de laatste weken elke keer als ik heb gewerkt, het is veel te druk bij ons, personeel tekort en werk nu officieel 24 uur over 4 dagen ipv 3. Zou met 4 werkdagen van 07.30 tot 14.30 werken (soms een middag vrij) maar ben iedere avond pas om 17.00 klaar. Vaak maar 15 minuten lunchpauze omdat we vreselijk uitlopen(werken met patienten) Heb al een paar keer aangegeven dat ik het zo niet vol hou en steeds zeggen ze goed dat je het aangeeft maar niemand die er wat aan doet. Weet echt niet zo goed wat ik ermee moet. Moet vandaag naar de gyneacoloog toe. Omdat ik voor mijn zwangerschap al een hoge bloeddruk had ivm chronische ziekte. Ik vind me eigen gezond 1000 maal belangrijker als mijn werk maar weet gewoon niet zo goed wat te doen.</p>
 
Ik zou het overleggen met de gyneacoloog. Misschien heeft die nog tips? 
Mocht het echt te heftig zijn, gewoon zeggen dat je het niet trekt en dat je 2 dagen (of drie) wilt werken. Duidelijk zijn in wat je wilt. Dan moeten ze jou wel minder inplannen.
Vond dat zelf wel super moeilijk trouwens, want ik had het gevoel dat ik mijn werk tekort deed. Maar ben blij dat ik het wel aangegeven heb, en minder kon werken. Heb toen veel meer kunnen genieten van de zwangerschap. 
 
O. En je kunt ook wel een klein poosje afwachten misschien. Soms voel je je beter als je de 12 weken ruim voorbij bent.. 
Maar als je bloeddruk dat niet toelaat... 
 
Misschien meer water drinken? Ik heb dan geen ervaring met een hoge bloeddruk maar ook vanaf 12 weken bijna 24/7 hoofdpijn gehad. Mijn vk gaf toen aan dat je eigenlijk per dag 3l water moet drinken.  Ik heb nu steeds een glas water naast me staan op het werk en ik turf het af, helpt mij heel erg!
 
Terug
Bovenaan