12 weken zwanger en heel slecht slapen...

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en heb eigenlijk nergens last van. Lichamelijk dan. Geestelijk heb ik wel heel vaak een dipje en kan heel weinig verdragen. Ik heb al twee kindjes en vind het daardoor soms echt wel heel druk. Bovendien komt daarbij dat ik nu al een ganse week heel erg slecht slaap! Zijn er nog zwangeren die hier in het begin last van hadden? Op het einde is het normaal met die dikke buik... of zou het nu door de hormonen ofzo kunnen komen? Hierdoor voel ik me nog vaak doodmoe overdrag en kan ik NOG minder verdragen! Mijn man wordt er bijna gek van denk ik!
Sorry voor 't zeuren maar ik vroeg me af of ik de enige was met deze gevoelens...
Febe

Hoi Febe,

ik herken jouw klachten heel erg goed! Vooral de eerste 16 weken (ben nu 21 wkn) heb ik heel erg slecht geslapen ondanks dat ik ontzettend moe was. Ik had naast het slechte slapen ook erg veel last van nare dromen (waardoor je ook weer slecht slaapt). De laatste weken gaat het een stuk beter,al zitten er nog rot nachten tussen. Waardoor deze ommekeer, geen idee, maar ben er erg blij mee! Misschien te maken met de afname van het Hcg hormoon??

Groetjes An

Hoi, heb er ook last van... ik droom ook veel, over de meest bizarre onderwerpen. Ook ik hoop dat het gauw over is, want ik ben echt zo moe.... Het heeft ook veel invloed op andere dingen: traplopen lukt me nauwelijks, ben echt buiten adem dan, fietsen valt me zwaar en ik zweet me verrot, (kan me dus telkens omkleden :-(
Succes ermee!

Hoi, ik heb het ook!
Ik slaap heel licht, wordt dan ook overal wakker van. Bovendien droom ik vreselijk veel, wat ook wel logisch is als je zo vaak per nacht weer in je REM-slaap bent doordat je zo licht slaapt!
Ik droom de meest vreselijke dingen en daar wordt ik dan natuurlijk ook weer wakker van.... heel fijn!
Ik heb het tijdens mijn vorige twee zwangerschappen ook gehad en moet er dus op letten dat ik op tijd naar bed ga 's avonds. Bij mij werd het namelijk verder in de zwangerschap alleen maar erger. Hopelijk is dat deze keer anders!!!

Ook ik herken dti helemaal. Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap heeeel slecht geslapen, werd van elk snurk(je) van mijn man wakker, moest gemiddeld 4x per nacht naar de wc, had onrustige benen noem maar op. Ik ben nu 23 wk en ik slaap gelukkig weer een stuk beter. Ik moet nog wel 1 a 2 x naar de wc, maar daarna val ik wel weer meteen in slaap.
Dus, ik hoop dat ik je troost met de gedachte dat het echt over kan gaan. Bij mij was het vanaf mijn 16e week ongeveer. Ik heb trouwens ergens gelezen dat dit weer zo'n trucje van moeder natuur is: om je al vast te laten wennen aan de gebroken nachten die ons staan te wachten.....pfffff kan ze daar niet nog even mee wachten.........

Nou slaap lekker allemaal!

Hallo dames,

ik kan me hiewr helemaal bij aansluiten! Ben nu 4,5 week zwanger en in slaap 's nachts gewoon niet. Ik moet eruit om te plassen en dan houdt het op. Dan ben ik wakker en slaap ik niet meer. En er gaan zoveel ideeen en gedachten door m'n hoofd dat de slaap ook niet meer komt. Vannacht heb ik van 2 tot 4 beneden gezeten met een kopje thee...en als 's morgens de wekker gaat, kan ik er niet uitkomen! En dat terwijl ik echt moe ben en rond half tien in bed lig door de weeks.

Nou ja, ik troost me met de gedachte dat het later wellicht over gaat!

Leonie

Ik sluit me ook hierbij aan,

We zijn nu zwanger voor mij de 3de en me man de 1ste(9 weken).
Maar slaap al 2 weken niet meer vast het `s nachts,word om het uur wakker en lig maar te draaien in bed :mad::mad::mad:.
Kijkend naar de wekker waar de tijd zo langzaam om gaat.
Begin al om 20 uur `s avonds te gapen en lig er al met me ventje om half 10 in,ben meestal ook meteen weg.
Dromen valt wel mee en `s nachts eruit moeten om te plassen valt ook wel mee(drink na 6 uur niet veel meer,helpt ook wel)
Dus tja ben benieuwd hoelang het aanhoud.
Is idd niet leuk als je meerdere kids hebt rond rennen overdag,soms wel vermoeiend :D

Groetjes Franny

Terug
Bovenaan