12 weken zwanger en ontzettend misselijk!

<p>Goedemiddag allemaal! </p><p>12 weken zwanger precies vandaag! Wat voel ik mij sinds een paar dagen ontzettend slecht. Vanaf week 8/9 begon ik al iets misselijk te worden maar na wat eten was het ook weer weg. Ook kokhalzen gelukkig niet spugen. Nu sinds maandag voel ik mij zooo en zooo slecht dat ik niet eens meer blij kan zijn! En ik heb dit wel eens gelezen van anderen en toen kon ik zooo boos worden als mensen dit zeiden toen ik zelf nog niet zwanger was! Want had er alles voor over en zou zo super misselijk willen zijn als ik maar zwanger was! </p><p>Ik baal echt ontzettend van mezelf op dit moment slapen wil. Maar als ik opsta voel ik me slecht en word ik weer misselijk krijg hoofdpijn en ga kokhalzen. Als ik doorzet kan ik overgeven maar dat probeer ik niet te doen. Ook eten is lastig hoef echt niets probeer crackers, beschuit en droog brood te eten want anders groeit de baby natuurlijk niet dus daarom eet ik ook! </p><p>Zit nu in huis ziek. Want werken kan ik echt niet. Mensen tips?? Die dit hetzelfde hebben meegemaakt?? Tot hoelang duurt dit? Ik dacht echt dat het na 12 weken minder werd :( </p><p>Sorry voor het lange verhaal. </p><p>Liefs Demi</p>

Hoi! Vervelend zeg! Ik ben morgen 12 weken, heb er eigenlijk alleen last van tijdens het tandenpoetsen.
Je zou mee kunnen schrijven in het maart 2019 topic? Zitten allemaal dames die rond de 12 weken zwanger zijn! Misschien hebbem zij tips voor je?

Ik heb dat ook gehad tijdens mijn zwangerschap. Tot een week of 16/17, daarna ging het direct over in bekkeninstabiliteit, geen feestje dus! 
Maak je niet te druk over de groei van de baby. Die leeft van jouw reserves, dus als je wat minder eet, merkt hij/zij daar niets van. Neem je rust vooral en probeer het te accepteren. Als je écht niks kan binnenhouden, zou ik even contact opnemen met je huisarts. Wie weet kan die wat voorschrijven tegen misselijkheid.
Heel veel succes!!

He @ dekleinste,  jeetje zeg wat vervelend. Wat jij nu omschrijft heb ik de weken 6/7/8 extreem gehad. En tot de dag van vandaag nog wel misselijk en sporadisch spugen, vooral bij hoge inspanning. Ik geloofde er ook niet in als iemand zei het wordt echt beter, maar ik zie nu langzaam licht aan de einde van tunnel komen.  Morgen ben ik dan ook 12.   Kopop you can doooo it!!!  Ik kan pas sinds deze week weer beetje eten, heb 8 weken geen reet gegeten en ik weet ook dat het nu moet dus doe mijn best het zolang mogelijk binnen te houden en zo rustig mogelijk te eten.   Ik at voornamelijk druiven. 

Ik herken alles wat je schrijft! Vanaf week 6 was ik misselijk en vanaf week 8 a 9 werd het zo erg dat ik met 12 weken huilend bij de verloskundige zat. Uit mijn (kleine beetje) urine konden ze opmaken dat ik uitgedroogd was. Ik had toen 2 dagen niets meer binnengehouden, zelfs geen slokje water of ander drinken. Ik kreeg toen emesafene in zetpillen voorgeschreven en na één zo'n zetpil knapte ik zienderogen op. Uiteindelijk heb ik die ook in tabletvorm gekregen en tot week 17/week 18 geslikt omdat het niet te doen was. Mensen zijn vaak fel tegen op medicijngebruik en eerlijk is eerlijk, het werkt niet bij iedereen zo goed maar haalt sowieso de scherpe randjes er vanaf zodat je wel kunt functioneren en als het écht zooo slecht zou zijn voor je baby dan werd het vast niet voorgeschreven. Ik ben nu 33 weken zwanger van een kerngezonde knul en mijn eetlust is weer behoorlijk terug sinds die 18e week! Voor mij was emesafene dan ook het redmiddel en anders had ik opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Een tijdje terug (bij 24 weken ongeveer) had ik weer zo'n dag dat letterlijk alles eruit kwam en omdat ze toen niet zeker wisten of het een virus was of van de zwangerschap was, kreeg ik weer zetpillen van emesafene. Volgens mij was het een virus want ik was al zo'n 6 weken niet meer misselijk maar ook toen werkte het fantastisch. Ik kan dus alleen maar zeggen: bel je verloskundige, bespreek het en dan zullen zij de huisarts vragen het voor te schrijven. Hoop dat je er wat aan hebt en weer kunt genieten van de zwangerschap!! 

Super vervelend voor je! Gelukkig hou je wel eten/drinken binnen. Ik ben inmiddels 24 wekem zwanger en misselijk en dagelijks overgeven vanaf week 5. Niet heel geruststellend dus (sorry ☺️) dit gebeurd alleen niet heel vaak, je hoort dat het rond de 16 weken bij veel vrouwen al stukken beter gaat! Misschien helpt het gebruikt van Emesafene? Dit heb ik gebruikt vanaf week 9 en dit werkte de eerste 3 weken goed! Daarna helaas niet meer, deal nu nogsteeds met ongelovelijke misselijkheid. Ik hoop dat het snel overgaat en doe rustig aan, dat helpt!

Hi, 
Ik kan er eigenlijk niet over mee praten want op het kokhalzen en hoofdpijn na had ik nergens last van. Behalve als de vaatwasser open ging spuugde ik alles uit. Wat een rare dingen toch allemaal. Een vriendin van mij heeft hetzelfde als jou (tenminste zo klinkt het wel). Zij is naar de huisarts geweest en heeft er medicatie voor gekregen en dit hielp heel goed. Misschien een ideetje voor jou? Succes en hoop dat je je snel beter voelt. Groetjes

Hoi hoi,
Vervelend dat je zo misselijk bent, want dat kan er ook voor zorgen dat je niet wilt eten. Ik ben zelf met mijn zwangerschap tot en met week 16 zo ziek geweest dat ik alleen maar kon overgeven, en als ik niet hoefde over te geven dan was ik wel zo misselijk dat ik niks kon eten. Ik was dan ook 4,5 kg afgevallen, maar mijn kindje kwam niks tekort. Ik heb nu een hele gezonde dreumes van (bijna) 11 maanden rondkruipen, dus dat is helemaal goed gekomen!
Je kunt je VK/huisarts vragen naar medicatie, meestal helpt dat wel. Er is namelijk wel medicatie die je kunt gebruiken als je zwanger bent. Daarnaast is het inderdaad zo dat tussen week 12 en 16 de meeste klachten afnemen en het allemaal iets rustiger wordt. In je tweede en derde simester komen er wellicht weer andere klachten opzetten, allemaal ontzettend normaal vanwege je hormonen. Ben vooral niet bang om bij je VK aan de bel te trekken, daar zijn ze voor!

Terug
Bovenaan