12 weken zwanger maar nog niet echt een dikke buik?

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik ben nu 12 weken en 3  dagen zwanger. Mijn buik is wel wat dikker geworden maar ik dacht juist dat ie vanaf week 12 dikker zou worden maar zie geen verschil, meet hem ook op maar hij blijft hetzelfde. 's Avonds is ie wel wat dikker dan 's ochtends. Ik maak me toch een beetje zorgen of de baby wel goed groeit. Wat is jullie ervaring?

Groetjes een onzeker Kim

Jij bent al een van de gelukkigen waarbij de buik met 12 weken al te zien is! Normaal ga je bij de 16e week pas wat zien. Je buik kan ook nu al wat dikker zijn door de baarmoeder die aan het groeien is.

Groetjes Roos

Ps. je had deze vraag misschien beter op het zwanger zijn forum kunnen stellen

Ja dat was ook de bedoeling. Zie net dat ik hem hier geplaats heb. Bedankt voor je reactie. En sorry dat ie hier terecht is gekomen.

Kim

Hoi Kim,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap als eerste.

Ik denk dat je misschien deze vraag beter op het zwanger zijn forum kan stellen. Hier zijn heel veel dames (nog) niet zwanger of net heel pril zwanger. Ik denk dat je op het zwanger zijn of anders forums per uitgerekende maand misschien meer reacties krijgt waar je wat mee kan.

Ikzelf moest met 12 weken zwangerschap echt al een positie broek aan en had dus al een redelijke ronde buik. (ik ben reeds mama van een zoontje van anderhalf).

Wanneer moet je naar de verloskundige? Die kunnen voelen of je buik (baarmoeder) gelijk loopt aan het aantal weken.

Heel veel succes en niet zo onzeker hè? Je hebt de magische 12 weken grens bereikt. Binnenkort voel je de kleine voor het eerst bewegen!

Groetjes,
Rosanne

Ik zie dat je net tegelijk met mij reageerde!

succes meid!

Hoi, je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor ! Toen ik zwanger was van mn eerste kindje, zag je pas met 5 / 6 maanden een heel klein beetje buik komen, dus kan je nagaan. Even geduld, het komt echt vanzelf!

Groetjes!

Hoi,
Ik denk dat het scheelt of het je eerste of tweede of hoeveelste zwangerschap is..En het zal met je bouw te maken hebben. Bij mijn eerste heb ik drie maanden niets gezegd, en was iedereen blij verrast. Bij mijn tweede kon je het al zien met 7 weken en had iedereen op mijn werk het al door, voor ik het met 10 weken vertelde..Ik voelde dat er gepraat werd, dus heb het maar verteld..
Ik ben zelf vrij slank, en dan komt het misschien eerder naar ''voren''?
Nu zijn we bezig voor een derde kindje, en zitten in ronde 1...spannend..
Groet R

Terug
Bovenaan