12 weken zwanger

Da's waarschijnlijk een teken dat je huid heel strak staat en elk moment kan gaan scheuren (striae). Snel insmeren met een vette olie of een speciaal middeltje tegen zwangerschapsstriemen dus! Zelf was ik te laat en nu heb ik allemaal van die lelijke strepen op mijn buik en borsten.
 
Als het echt flink jeukt (heb ik mn na het douchen) gebruik ik een gel met menthol erin.
Het werkt het beste als ik na het insmeren er zachtjes overheen blaas: dan koelt het de huid lekker af.

N.
 
Vervelend joh, die jeuk! Ik heb het zelf ook gehad, maar naderhand bleek dat dit kwam door de babyolie (!) die ik op mijn buik smeerde. Ik kon er niet tegen en kreeg uitslag!
Maar als het echt door je zwangerschap komt dan kun je mentholpoeder gebruiken. Verder kreeg ik van iemand hier op het forum de tip om producten te kopen op basis van dode zeezout. Die kun je kopen bij de natuurwinkel en het merk is Zarqa. Een bad nemen van dat spul schijnt ook goed te doen volgens mijn verloskundige. Het is lekker spul, maar wel erg duur. Succes! Ik hoop dat je je snel beter voelt, want het is gekmakend he die jeuk!

Groetjes, Floor.
 
Terug
Bovenaan