12 weken zwanger

Ik ben nu bijna 13 weken zwanger,
maar wanneer denken jullie dat ik het
kindje kan voelen, weten jullie
dat misschien?
En hoe voelt dat voor het eerste keer?
Ben erg benieuwd.

Alvas bedankt
 
Nog even geduld hebben, als dit je eerste kindje is dan zal je het waarschijnlijk pas voelen rond week 20. Ik ben zwanger van mijn 2-e en begon rond week 16 wat te voelen.
De eerste keer zal je het misschien niet doorhebben wat je voelt, het voelt als een luchtbel o.i.d. maar het wordt gauw duidelijk hoor. En zo tegen het eind kan het knap ongemakkelijk worden als het kind je in je blaas of ribben trapt.
Groetjes
 
hoi, ik voelde met zo'n 16 wk wat vlinderachtigs, maar pas n paar weken later echt wat meer en duidelijker zodat mijn man ook wat voelen kon. En nu ben ik 32 wk en wordt ik echt beurs geschopt en geloof me ik keek ernaar uit zoveel te voelen, maar nu... poeh!
fijne zwangerschap gr fie
 
Ik had me helemaal druk gemaakt omdat ik had gelezen dat je het vanaf week 19 kon voelen en ik voelde niets. Achteraf denk ik dat ik wel wat heb gevoeld maar dat herken je dan inderdaad nog niet. Ik volede in het begin een soort bellenblazen. Nu is meer schoppen (32 weken). Maak ej dus niet te druk als je nog niets voelt, het komt vanzelf. Bij mij hielp het als ik mijn hand op mijn buik legde, dan voelde ik de baby reageren.
 
Met 20 weken voelde ik het heel duidelijk. Daarvoor af en toe een soort plopje achteraf weet ik dat het het kleintje was maar toen kon ik het nog niet als zodanig herkennen. Wel kon in vanaf ongeveer 13 weken mijn baarmoeder boven het schaambeen voelen en zo kun je dus zelf de groei ook een beetje meevoelen.
 
het ligt er ook een beetje aan waar je placenta ligt.Ligt ie helemaal voor aan je buik dan kan het lang duren voor je wat voelt,maar anders inderdaad vanaf week 20.Bij de eerste voelde ik het in de 19de week en nu bij de tweede in de 15de week.Nu vind ik het nog heerlijk maar het wordt straks allemaal wat voller en ook wat vervelender.Maar als het kindje er eenmaal is had ik bij de eerste dat ik het soms zelf miste.
 
Terug
Bovenaan