120-140 jongen 140-160 meisje wie geloofd daarin

mijn dochter had altijd rond de 140 en nu moest ik vanmiddag naar de verloskundige en en vroeg ik wat de hartslag van de baby was en die was 120. zou het dan een jongen zijn. wie geloofd erin en heeft dit ook zo ervaren met zijn kinderen. liefs
 
Hey,

Pfff het is voor het eerst dat ik dit hoor! Wist ik niet eens....
misschien toch de volgende keer maar eens vragen bij de verloskundige!

Groetjes  Sandra
(24 wkn 6 dgn)
 
Heb wel vaker iets gehoord over hartslag en geslacht. Volgens mij ook idd dat die van een meisje hoger zou zijn dan van een jongen. Ik had echter op de CTG een hartslag van 170 (meisje?) maar was toch echt een jongen! En bij de tweede hetzelfde verhaal. Is een fabeltje denk ik....
 
Onze babe heeft een hartslag steeds van rond de 135, maar volgens de echo is het toch echt een meisje! Hahaha, al gaan we straks wel hard lachen als het toch een jongetje blijkt te zijn natuurlijk (hebben 3 echoscopistes het fout gehad...).
 
Onze kleine spruit heeft ook een hartslag van 147 tot in de 150 maar het is toch echt een jongetje....... Tenminste dat zeiden ze in het ziekenhuis met de 20 weken echo....

13 januari pretecho. Ben benieuwd, ik ga ervan uit de ze het toch wel goed hebben.
 
Ach mijn jochie is dus een meisje?

Het is wle zo dat de gemiddelde hartslag van meisjes hoger ligt dan dat van jongens, maar je hebt nou eenmaal uitzonderingen en dus kan je het niet als methode gebruiken om te bepalen of het een jongen of meisje is.

In het ziekenhuis was bij mij een verloskundige, ze wist het zeker, ik was zwanger van een meid, ze kon het zien aan hoe mijn buik er uit zag en de hartslag gaf volgens haar ook aan dat het een meisje zou zijn. Ze had het nog nooit fout gehad.

Ach het blijven bakerpraatjes en mijn knul is nu al weer 8,5 maand.

Miep
 
Hoi, ik ben in verwachting geweest van allebei, en ik kan je verzekeren dat die 120 nog niet zoveel zeggen.... Asl je het een paar uur in de gaten houdt kun je er ietsiepietsie van opaan gaan, maar bij artsen zijn het vaak maar momenten en het zou kunnen zijn dat ja baby heel druk in de weer is, of dat ie juist slappt. Zo was ik heel erg geschrokken toen bij mijn dochtertje( wij wisten het) de hartslag ineens maar 115/120 was.... Maar toen ik 2 weken erna wer voor controle kwam was 't ineens 150
Dus ga er niet vanuit zou ik zeggen!!!
 
Terug
Bovenaan