123 difrax fles

Hallo allemaal,

Ik heb een difrax 123 speen aangeschaft omdat ik volgende maand met pap wil beginnen voor mijn zoontje. Ik heb begrepen dat deze op dr Brown fles past. Alleen snap ik de manier hiervan niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

1 is een klein gaatje en 3 groter 
Ik begon altijd op 1 of 2 even kijken hoe snel het gaat en als ze dan in slaap bego te vallen deed ik hem op 3.
Het nummertje wat naar boven wijst dat is het gaatje dus wijst 1 naar boven dan drinken ze uit het kleinste gaatje.

Eigenlijk is het niet veel bijzonders. In plaats van een klein (rond) gaatje, zit er nu een spleetje in de speen.
Door het spleetje horizontaal in de mond te plaatsen, krijgt je kindje er het minst makkelijk inhoud uit (stand 1). Door het spleetje verticaal te geven, gaat het door erop te zuigen wat open staan en wordt het echt een 'gat'. Dit is stand 3 en die is ook geschikt voor dunne pap. Stand 2 zit er tussenin. Het spleetje zit dan diagonaal/schuin in de mond.
Het is dus geen technologisch hoogstandje, het gaat er alleen maar om hoe je de speen in de mond van je kleine stopt. En je kunt dus makkelijk 'op- en afschalen' door de fles/speen te draaien.

Terug
Bovenaan