?

Goedemorgen!
Ja, ik weet dat veel personen zich op dit forum irriteren aan vragen over zwangerschap en eten, maar toch wil ik nu jullieinfo/raad/opmerkingen (alle reacties zijn welkom). Ik wordt overigens ook knettergek van alles wat je leest over eten, wat wel en niet mag, hoor! Om risico te lopen op besmetting met listeria, moet je dan daadwerkelijk iets gegeten hebben, of is dat ook als iets wat je eet in aanraking is gekomen met 'risico'eten? Ik heb gister(onbelegde) crackers en brood gegeten dat op het zelfde bord lag (ernaast) als gerookte zalm (uit pak) en een rauwmelkse kaas...(Het is allemaal in aanraking gekomen met elkaar).

Alsvast bedankt, groetjes van H.
 
Hoi H.

Ja, dat sooert ongelukjes kan inderdaad gebeuren. Ik heb ook wel eens per ongeluk een hapje carpaccio genomen en een stuk rauwe vis in mn mond gehad. Je moet er maar vanuit gaan dat dat kan gebeuren. Je zal heus niet meteen besmet zijn met het 1 of ander, en anders heb je altijd nog je eigen afweergestel waar je op moet vertrouwen. Verder moet je gewoon op letten maar niet al TE. Volgende keer gewoon goed de rauwmelkse kaas scheiden (hoe kom je daar trouwens aan, alle kaas in Ned. is gesteriliseerd) en vertrouwen hebben!

Liefs Colinde
 
Tja...da's vragen om narigheid. Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken! Je mag dergelijk luchtjes ook niet in ademen.
Hallooooooooooooooo....niet zo krampachtig hoor! Bij twijfel niet inhalen. Dus...je kunt dergelijke zaken beter laten staan maar van een keertje een cracker met zalm of filet american heeft echt nog nooit een ongeboren kind afwijkingen gekregen hoor.
 
hoi,
je hoeft je niet zo'n zorgen te maken hoor. alleen wel uitkijken met die rauwmelkse kaas. maar je mag gewoon gerookte zalm,paling. je mag ook gewoon brie wel dan brie van eigen merk zoals AH,edah,of c1000 als er maar niet au lait cru op staat. ook mag je wel leverworst als je het maar niet elke dag eet. dus je ziet er is echt wel veel wat je mag hebben hoor.
 
Over rauwmelkse kaas: veel mensen denken dat die in Nederland niet te koop is (ik lees het hier ook weer), maar dat is echt een misverstand. Bij mijn supermarkt (AH) verkopen ze verschillende soorten rauwmelkse kazen (diverse bries, emmenthaler, boerenkaas etc.). Als de verpakking niet expliciet vermeldt dat de kaas is gemaakt van gepasteuriseerde melk, zou ik het niet zo maar kopen.
 
hoi anoniem als je het goed leest zeg ik ook dat de spullen van hun eigen merk geen rauwe melk bevatten en ja ze verkopen zeker rauwe melk maar die bedoelde ik niet
 
Terug
Bovenaan