13 maanden eet slecht. Tips? Alternatieven?

<p>Hi dames, </p><p>mijn dochtertje is bijna 13 maanden nu. Sinds een weekje of iets langer eet ze wat slecht. Na haar ochtendflesje gaf ik haar altijd brood om 9:30. Dat wil se absoluut niet meer, gooit het brood direct uit haar mond. In de middag maak ik vaak pannenkoeken voor haar (eet ze wel) of brood (eet ze een beetje van). In de avond met de pot mee, en daar eet ze ook niet veel meer van. <br /><br /></p><p>voorheen at ze supergoed! Is dit een fase? En wat kan ik haar als alternatief geven ipv brood? (Ze heeft koemelkallergie btw!)</p><p> </p><p>alvast bedankt! </p>
 
Onze zoon is ook niet zo'n fan van brood en pap. Ik heb 't laatst op het CB gevraagd en zij gaven als tips: tosti, geroosterd broodje, cracotte (zit wel een beetje melk in, maar dat gaat goed hier, onze zoon heeft ook kma). 
Nou vindt hij tosti's en geroosterd brood ook helemaal niks, dus ik ga eens van die banaan-ei pannekoeken proberen. Misschien met een handje havermout/brinta erdoorheen ofzo. 
 
hoi!
kinderen groeien het 2e jaar een stuk minder en hebben over het algemeen ook minder eten nodig.
is het een idee om eerst brood aan te bieden met een bekertje/flesje (koemelkvrije) melk? 
en dan rond 10u fruit 
middags brood met melk
tussen 15 en 16u fruit /koek oid
avondeten +toetje
ook is het een fase.. (een lange) waarbij ze doorhebben  dat ze een eigen individu zijn en dus niet persé hoeven te doen wat mama graag wil.
laat het los als ze trek hebben eten ze wel! (nouja meestal dan)
 
 
Kinderen gaan in het 2e jaar idd veel minder eten, dus maak je borst maar nat.
Mijn oudste dochter is net 2 jaar en ook vanaf haar eerste verjaardag werd eten ineens drama. Nu nog steeds heel vaak. Is heel normaal en hoort gewoon bij het dreumes/peuter zijn. 
Ik heb me ook vaak druk gemaakt of ze wrl genoeg voeding kreeg, er zijn dagen dat ze echt alleen een banaan en een koekje eet...
Maar ik maak me er niet druk meer om..Ze kan eten op de momenten dat we aan tafel zitten, en als ze dat niet wilt, dan eet ze niet! Zodra ze honger heeft, gaat ze vanzelf weer eten. Ik geef nooit lekkere dingen als vervanging. Ze houdt wel veel van fruir, dat geef ik 2x per dag. Groente is drama, dus dan ben ik blij als ze 2x fruit eet.
Sommige dagen eet ze prima brood, andere dagen geen hap. Jammer dan, ze gaat wel eens zonder eten naar bed maar wordt nooit wakker van de honger. Ik heb echt geleerd er niet te moeilijk over te doen. Zolang ze goed groeit is het prima. Ze hebben vanaf het eerste jaar minder voeding nodig en ze gaan lekker uitproberen wat ze voor elkaar kunnen krijgen. 
Als je dochter s ochtends nog een fles opvolgmelk krijgt, is dat al een flink ontbijt hoor.. daar zit alles al in wat ze nodig heeft. Een boterham erbij is natuurlijk fijn, maar niet persé nodig. En wat nou als je je kindje eetst brood geeft en daarna pas de fles? Waarschijnlijk zit ze al een eind vol van die fles en heeft ze geen zin meer in brood. 
Nouja, ik hoop dat je het een beetje los kan laten. Het is idd een fase, maar kan maaaaanden duren?? Je kleintje is een dreumes geworden! Succes!
 
Terug
Bovenaan