13 maanden en nog niet doorslapen!!!!!!

Onze zoon Daan is bijna 13 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij heeft een paar weekjes gehad, toen hij 8 maanden was, dat hij van 8 tot 8 sliep en dat was zalig!!! Als hij s'nachts wakker wordt drinkt hij ook echt zijn fles helemaal leeg. Als we hem niets geven zijn we heel lang bezig voor we weer slapen en onze dochter wordt dan ook wakker. Hij heeft nu trouwens ook al een tijd dat hij s'avonds veel wakker is, pfffff, wanneer kan ik weer eens van mijn avond en nachtrust genieten? Hebben meer mensen dit?

Groetjes Fenna.
 
Hee,

Ik kan je hier niet echt mee helpen (we hebben hier het probleem niet) maar kan me zo voorstellen dat je inmiddels helemaal gesloopt bent!
Krijgt je kindje overdag voldoende voeding (omdat hij 's nachts zo veel drinkt)? Misschien kunnen ze op het consultatiebureau tips geven? Of anders de huisarts?
En is je kindje misschien ergens anders mee te troosten 's nachts? Je hoort ook nog wel eens dat het een gewoonte wordt om 's nachts nog te willen eten zonder dat het echt nodig is.

Nou heel erg veel succes!!!
 
Onze dochter is 8 mnd en wordt nog 4x per nacht wakker voor een slokje. Vermoeiend he? Gewoon doen wat voor jullie situatie het beste is. Hij heeft in jouw ogen dus gewoon honger? Of is het meer troost om te drinken? Droomt hij veel? Slaapt hij overdag wel goed? Hopelijk wordt het snel beter!
 
Hoi Hoi,

Ja...een heel lastig probleem.
Mijn dochtertje is nu 15 mnd en slaapt ook nogsteeds niet door. Als zij wakker wordt probeer ik altijd een slokje water maar meestal wordt het de fles. Anders huilt zij ook heel lang en dan is de keus snel gemaakt. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik heb nog 2 kinderen en ik wil niet dat zij ook wakker worden. Eens in de week ga ik even lekker bijslapen en dat helpt wel moet ik zeggen.
Heel veel succes en hou je maar vast aan de gedachte dat je niet de enige bent en dat het vanzelf een keer over zal gaan.

Groetjes mama van Rayen (5) Milan (bijna 3) en Roos (15 mnd)
 
Hoi,

Worden jullie kindjes niet wakker omdat ze aan de fles gewend zijn?  En dus  wakker  worden omdat het etenstijd is??  Net zoals bij de speen, er zijn er ook veel die wakker worden als ze die kwijtraken, ook dat is gewenning!
Misschien kun je proberen een week maar de helft van de nachtvoeding te geven en dan niks meer, ze zullen misschien de eerste nachten moeilijk doen, maar zo kun je ook niet door, een mens moet echt slapen!! Hun dus ook en mama en papa niet te vergeten.
Vind het wel heel vervelend voor jullie hoor, de midelste heeft bij ons het langst geduurd:6mnd en toen was ik echt gewoon al doodop!

Succes ermee, Gr MJ
 
Hey,

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar de oudste van ons is nu 3 jaar en slaapt nog niet door 's nachts. Hij komt dan wel niet omdat hij een flesje nodig heeft ,maar nu heeft ie dat ie moet plassen, poepen, en de rest van de smoesjes die hij kan verzinnen. En uitslapen heeft hij ook niet uitgevonden. Wat dat betreft doet zijn zusje het beter. Die komt netjes 1 keer 's nachts en slaapt daarna netjes nog even lekker uit. En dat voor 4,5 weken.

Ach er komt een tijd en dan krijg je ze het bed niet meer uit.....

Claudia, mama van Dion (3 jr), Senne* en Jenthe (4,5 weken)
 
Onze middleste dochter sliep ook niet door tot ongeveer 13 maanden.
ze werd veel wakker en wilde ook een fles, maar daarna werd ze gewoon weer wakker. eerst dachten we gewenning omdat ze erg moeilijk is geweest met slapen altijd. maar nee later kwamen we erachter dat ze gewoon wakker werd door iets waar ze last van had.
op advies zijn we naar een osteopaat gegaan en daar zijn we enorm mee geholpen!
het bleek dat haar nekje verkrampte als ze te lang in 1 positie lag waardoor ze huilend wakker werd van de pijn!
na de behandeling heeft ze 2 nachten extreem gedaan (echt amper 1 uur slapen) en sindsdien slaapt mevrouw de hele nachten door!
bleek dat ze dit aan de bevalling over heeft gehouden!
inmiddels hebben we een 3e kindje en zij slaapt al door met 8 weken. echt een heerlijk gevoel!

Liefs Jenny (ismay 3, Noa Lyn 18 mnd, Senna 8 weken)
 
quote: trotsemama3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-12-2008 10:59:44'));

Onze middleste dochter sliep ook niet door tot ongeveer 13 maanden.
ze werd veel wakker en wilde ook een fles, maar daarna werd ze gewoon weer wakker. eerst dachten we gewenning omdat ze erg moeilijk is geweest met slapen altijd. maar nee later kwamen we erachter dat ze gewoon wakker werd door iets waar ze last van had.
op advies zijn we naar een osteopaat gegaan en daar zijn we enorm mee geholpen!
het bleek dat haar nekje verkrampte als ze te lang in 1 positie lag waardoor ze huilend wakker werd van de pijn!
na de behandeling heeft ze 2 nachten extreem gedaan (echt amper 1 uur slapen) en sindsdien slaapt mevrouw de hele nachten door!
bleek dat ze dit aan de bevalling over heeft gehouden!
inmiddels hebben we een 3e kindje en zij slaapt al door met 8 weken. echt een heerlijk gevoel!

Liefs Jenny (ismay 3, Noa Lyn 16 mnd, Senna 8 weken)



 
Terug
Bovenaan