13 maanden en nog steeds in gigantische orale periode

Hallo mama's (en evt. papa's),

Het is hier werkelijk één grote "orale-fase-happening". Mijn zoontje van 13 maanden stopt werkelijk van alles in zijn mond. Dit gebeurt onafhanklijk van het wel/niet doorkomen van tandjes.
Soms is het niet erg als het speelgoed betreft, maar als hij een schoenneus van iemand die naast mij staat (en meneer kruipt op de grond) in de mond wil nemen  dan word ik er soms wel even helemaal gek van! Bij enkele vaste voorwerpen in huis (zoals planten) zegt ik "nee", bij 3 keer "corrigeren" leid ik hem af en gaan we met het speelgoed spelen.

Wie heeft ook een dreumes die zo op oraal ontdekken  ingesteld is? Wanneer is het minder geworden? Tips?

Groetjes Marieke
 
hallo Marieke,

wij hebben ook een zoontje van 13 maanden en die doet precies hetzélfde, stopt ook letterlijk alles in zijn mond, ik zou ook graag willen weten wat we eraan kunnen doen, ik heb hem al een bijtring gegeven, dat helpt even en dan gaat hij toch weer wat anders pakken om in zijn mond te steken. Eerst gaf ik hem dan gewoon zijn speentje maar die spuugt hij nu uit dus dat helpt niet meer. Ik vind het ook wel eng omdat wij nóg een zoontje hebben rondlopen van 4 jaar en die laat nog wel eens iets op de grond liggen, dus ik loop de hele dag over de grond te kijken of er niets ligt haha. Laten we hopen dat dit een fase is en dat ze er snel doorheen zijn, succes groetjes Erika
 
Hoi mememoeders,
Mijn zoontje is ook 13 maand en ja ook hij stopt werkelijk alles in zijn mond!!!
Soms lijkt het wel of hij niets te eten krijgt.....
Maar goed het hoort er helaas bij. Het is een hele gezonde fase en ze moeten er nu
eenmaal doorheen. En ik ben bang dat we er nog lang niet vanaf zijn .
Ik weet niet precies tot hoe lang ze dit doen maar ik dacht tot een jaar of 2......
Ik weet ook niets anders dan nee zeggen en goed opletten wat er ligt.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan