13 maanden opeens niet doorslapen, is dit een fase?

<p>Hallo allemaal,</p><p>mijn dochter is bijna 13 maanden en is altijd een perfecte slaper geweest. En nu op eens wordt ze elke dag om 4 uur middennacht wakker. Water of speen wilt ze absoluut niet. Alleen met melk valt ze weer in slaap. Is dit een fase? <br /><br /></p>
 
Hé hoi,
Mijn zoon nu 14mnd had dit ook. Gaat nu weer beter. Wij hebben er aan toe gegeven en weer een fles gedaan snachts.
succes, het gaat echt weer over ?
 
Hier hetzelfde! Nu 14 maanden bijna en is al een maand zo.. hoef geen flesje oid maar staat echt rechtop in bed te springen. 
 
Kan je vertellen dat het een fase is. Mijn zoontje is nu ruim 16 maanden en heeft dat robd die leeftijd ook gehad en toevallig een paar nachten geleden ook weer. Ik merkte dat het bij ons ook vooral nachtmerries waren of het verwerken vd dag. Alleen op de camera zagen we ook weleens dat het aandacht schreeuwen was (naar deur wijzen en krijsen en als we dan kwamen tevreden lachen). Dus we maken daar wel een duidelijk onderscheid in. Als het aandacht is dan gaan we er 2 of 3x naartoe, we halen hem er niet uit en dan slaapt hij vaak binnen een halfuur weer. Als we zien dat hij een nachtmerrie oid heeft gehad gaan we vaak even met hem in de stoel zitten, rustig krijgen en weer naar bed. Flesje beginnen wij echt niet meer aan. Dat hebben ze op die leeftijd ook eigenlijk niet meer nodig. 
 
Ooh ik heb heel internet al afgezocht naar wat het zou kunnen zijn... overdag slaapjes niks aan de hand, ze is ook hartstikke vrolijk overdag,maar sinds 2 weken wordt ze s’avonds ineens wakker en dan is het alleen maar huilen( met speen in) ze is alleen stil als je haar eruit tilt en dan valt ze meteen in slaap, maar zodra ze het bedje raakt is het huilen. Ook al wieg ik haar een half uur. Tussen ons in kan ze niet slapen, dan gaat ze spelen en geluidjes maken. Vandaag is ze van 00.00 tot 04;30 wakker geweest, het sloopt je echt helemaal zo :(... iemand tips? 
 
O jeeeh!! Dat is idd slopen. Gelukkig is het bij ons niet zo heftig. Maja ze slaapt al vanaf 6 maanden door dan is t wel ff weer omschakelen. We hebben door dat een muziekdoosje wel helpt wordt ze echt rustig van en VENKELTHEE! Heb haar voor t slapen gaan gegeven en ze is niet wakker geworden. Ja tis voor krampjes maar had van een natuurwetenschapper begrepen dat het ook helpt tegen nachtrust. 
 
Terug
Bovenaan