13 maanden

Ineens slechter en heel licht en onrustig slapen. Niet willen slapen. Op z'n kop slapen in bed bij papa en mama. Brullen om (op t eerste) gezicht niks. Beweeglijk en onrustig. Wat zouden die kleine lijfjes toch voelen vanbinnen?

Volgens mij zit mijn dochter in een sprong. Ze is net 13 maanden. Het is lang geleden dat een sprong zo duidelijk merkbaar was. Ik vind t vooral vervelend voor haar. Ik zie haar kapot moe zijn en zich niet over willen/kunnen geven.

Wie herkent dit en het is vragen naar een weg waar ik t antwoord op weet. Want dit is een fase waar ze doorheen moet. Ik denk dat ze straks ineens loopt, terwijl ze zich al bijna 4 mnd optrekt en langs de tafel stapt. Echt heel bijzonder. Zijn er meiden die dit herkennen en hoe lang zal deze fase ongeveer duren?

Dankjewel voor t lezen. Fijn om even te delen en van me af te kunnen schrijven.
 
Goedemorgen! Super herkenbaar inderdaad, het kan ook nog met tandjes te maken hebben. De lengte van de sprong is lastig te voorspellen al doet de app van Oei ik groei wel een gooi naar de lengte. Fijne app om te installeren, die geeft je meer inzicht in de ontwikkeling van je kindje en de sprongen.

Zelf vind ik de sprongetjes ook altijd vervelend. Voor mijn kinderen maar stiekem ook voor mezelf hoor! Sterkte gewenst, en zoals je al zei; het is een fase en ook deze gaat voorbij! ??
 
De mijne kreeg rond die leeftijd ineens driftbuien waar je u tegen zei, liggend op haar buik krijsend op de grond stijl meerdere keren per dag. Elk uur wakker snachts. Het duurde wel een tijdje. Hoe lang precies weet ik niet meer. En ze kon daarna inderdaad lopen en veel meer praten. Het werd gewoon over een paar weken tijd vanzelf steeds een beetje beter weer. En toen kreeg ze de waterpokken, wat weer ff heftig was. Maar daarna sliep ze door, 19-6. Het was een heel slechte slaper, dus die zagen we niet aankomen ?
 
Waarschijnlijk slaapregressie van 12 maanden. Duurt 2 tot 6 weken.
Probeer zoveel mogelijk je ritme vast te houden dat je had en kijk goed naar slaapsignalen. Ze hebben soms net even wat meer slaap nodig tijdens deze ontwikkeling (al lijkt dat niet zo te zien aan de nachten;))
Zet hem op!
Merel
Insta @meerslaapkinderslaapcoach
 
 
Terug
Bovenaan