13 sept...ons 1e gesprek...zo spannend!

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik graag iedereen die zwanger is feliciteren, wat mooi om te lezen (zoveel de laatste week!)  en het geeft mij maar iedereen denk ik wel, heel veel moed.

Mijn man en ik zijn vandaag voorlopig voor de laatste keer helaas naar onze gyn geweest. Na een 4e zaadonderzoek, wat wederom weer niet goed was en onderzoek uitslagen die bij mij godzijdank gelukkig  wel prima zijn,hebben we samen met onze lieve gyn.de conclusie gemaakt (na 2 lange jaren), dat we verder gaan.
We zijn doorgestuurd naar het Dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam.
Meiden ik heb er zulke enorme gemengde gevoelens over!
Aan de ene kant ben ik ontzettend blij, dat we deze keuze hebben gemaakt, maar aan die andere kant ben ik  ook zo verdrietig, dat het zover moet komen.
Nu moet ik het echt accepteren!
Zoveel mixed emotions!
13 september moeten we ons daar melden met een hele hoop papieren die we van onze gyn hebben meegekregen.
Zijn er meer meiden hier, die ervaring hebben met het Dijkzicht Rotterdam? Wat staat ons nu verder allemaal te wachten?
Ik hoop dat jullie deze verhalen met mij willen delen, waardoor we ons misschien een beetje kunnen voorbereiden op ons 1e gesprek?????

Alvast ontzettend bedankt! En voor iedereen die in de wachtweken zit.....heeeeeeeeeelllll veeeeeeeeeellll succes!!! Ik denk aan jullie allemaal!

Liefs Famke

Beste Famke,

Met gemende gevoelens las ik je berichtje. Ik denk dat ik zo goed weet hoe je je voelt, elke maand hoop je toch weer dat het ''gewoon' spontaan lukt en dat heel die medische rompslomp niet meer nodig is! Ik weet er alles van, morgen moeten wij voor een gesprek naar onze gyn en ik weet het ook niet meer... Begin juli een kijkoperatie gehad en bij mij is alles goed, maar ook de zaadkwaliteit van mijn man is minder. We hebben al wel een prachtige zoon van 4 en ik voel me dan soms ook best schuldig als ik hier lees/schrijf. Maar hoe anderen het ook beschrijven, het verlangen naar een tweede is ook zo groot omdat je weet hoe heerlijk en wonderlijk en prachtig het is om een kind te hebben! Toen was ik binnen 4 maanden zwanger en nu zijn we al weer ruim 2 jaar bezig na een miskraam bij 12 weken begin 2006. Wat is het oneerlijk allemaal hé?

Om terug te komen op jouw verhaal. Ik heb dus geen ervaring met Dijkzicht, maar ik neem aan dat je met je gyn wel besproken hebt wat nu de mogelijkheden voor jullie zijn? Kunnen jullie IUI gaan doen? En kan dat niet in jullie eigen ziekenhuis? Zelf woon ik in Zeeland en IUI kan hier wel maar voor IVF zouden we dan ook naar Rotterdam moeten. Gelukkig kun je wel vrij snel terecht, hoewel iedere week wachten vreselijk is. Tja ik ben erg benieuwd hoe het verder met je gaat. Als ik zelf morgen meer weet over de mogelijkheden bij ons laat ik het even weten.

Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je snel wat wijzer bent zodat je je ook goed voor kunt bereiden!

Liefs Malletje

Hallo Malletje,

Dankjewel voor je fijne reactie.
Meid je hoeft jezelf helemaal niet schuldig te voelen hoor! Alhoewel ik mij die gevoelens heel erg goed kan voorstellen. En ook kan ik goed begrijpen, dat je daardoor des te meer van je zoontje geniet. Wel moeilijk, dat je dan op een 2e zolang moet wachten, terwijl het zo enorm gewenst is en dan maakt het volgens mij echt niet uit of het nu om een 1e of 2e kindje gaat. Het gevoel blijft!
Heel erg toevallig joh, ook ik kom uit Zeeland. Ben vanmorgen naar Zierikzee geweest voor het laatste gesprek met de gyn. Wie weet wonen we dichter in de buurt van elkaar, dan we weten (best toevallig en grappig hè).
Wij zullen niet in aanmerking komen voor IUI, aangezien de kwaliteit van het zaad van mijn man daar te slecht voor is. Wellicht zal het voor ons IVF of ICSI worden.
Nou lijkt het net of ik hier heel ervaren in ben hoor, maar in feite ben ik nog een super leek op dit gebied.
Ik vind het in ieder geval heel erg fijn, om jouw verhaal te horen en ook ik begrijp zo goed jouw gevoelens! En .....die zijn soms zo tweestrijdig!
Wellicht is het fijn elkaar op de hoogte te houden en elkaar op te beuren als dat weer ens nodig mocht zijn
Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel succes en al het geluk met jullie kinderwens!

Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Lees net voor het bed naar gaan nog je reactie. Ik vind het zeker fijn om elkaar op de hoogte te houden, die steun kun je goed gebruiken in zo'n situatie hé? Ik merk dat ik er bij mijn vriendinnen toch niet echt/helemaal mee terecht kan. Het is ook alleen maar goed te begrijpen als je in hetzelfde schuitje zit!

Zelf kom ik in ziekenhuis in Vlissingen. Leuk in zo'n wachtruimte met allemaal dikke buiken om je heen of vrouwen die voor de eerste echo komen! Heb wel eens iemand naast me gehad die ik nog kende van de zwangerschapsgym van mijn zoontje en ze zei: kom je ook voor de nacontrole van je tweede? Nee ik kwam voor controle na mijn miskraam! Ben ik ook wel nuchter hoor op dat moment, hoe kun je zo stom om zoiets te vragen??? Maar goed, we slepen elkaar er wel door heen! Je hoort ervan.

Liefs Malletje

Hoi Malletje,

Oh meid ik weet zo goed wat je bedoelt, en het doet toch eigenlijk wel een beetje pijn ja als er allemaal zwangeren om je heen zitten.
En wat een opmerking zeg van die vrouw, ongelofelijk! Mensen moeten niet altijd denken dat het KRIJGEN van kinderen zo vanzelfsprekend is, maar dat besef je misschien pas als je zelf in zón situatie zit.
Ook ik vind het best moeilijk om er met mijn vriendinnen over te praten. Ik denk dat ze pas weten hoe het allemaal voelt, als je zelf deze "problemen"hebt.
En laat staan op het werk, daar vind ik het helemaal moeilijk, zeker als je weet dat je straks iedere keer naar Rotterdam zal moeten.

Overigens zal dat ook een moeilijke tijd voor jullie zijn geweest na de miskraam. Misschien mag ik het niet zeggen, maar het is misschien toch wel fijn om te weten, dat je wel zwanger kunt raken? Maar begrijp me niet verkeerd hoor, dat neemt zeker niet dit verdriet weg!

Ik wil je eigenlijk vandaag heel veel succes wensen. Ik zal aan je denken hoor en zal zeker ook voor je duimen!

Liefs
Famke

hallo Famke,

Spannend hoor... zo een nieuwe stap naar een nieuw ziekenhuis.
Ik hoop voor je dat IVF of ICSI voor jullie een goede uitkomst biedt en dat je straks zwanger mag worden van een mooi wonder.

heel veel sterkte!
Liefs,
mama Peet

Hoi Famke,

Nou vandaag ons gesprek(je) gehad bij de gyn! We waren binnen 10 min. weer buiten. Het komt er gewoon op neer dat je na de kijkoperatie eerst 6 maanden moet wachten of het spontaan gebeurd en dan pas kunnen we beginnen met IUI. De kans is er gewoon dat het spontaan kan lukken... alleen hebben wij zelf daar niet meer zoveel vertrouwen in. Hoe dan ook, de regels hier in 't ziekenhuis zijn dus zo en eerst 3x IUI en dan pas IVF.
Tja er zit dus niet veel anders op dan maar gewoon 'dooroefenen' en hopen dat het dus in die tijd gaat lukken of misschien een ander ziekenshuis??? Zijn er meiden die weten of je dus in een ander ziekenhuis eerder in aanmerking komt voor IUI?
We zijn inmiddels allebei 34 en ons zoontje is 4, daarbij dus nu al weer ruim 1,5 jaar bezig na de miskraam.

Ik hoop dat jou bezoekje straks in Rotterdam meer resultaat zal geven en dat je ergens aan kunt gaan werken, hoe moeilijk en zwaar het misschien ook zal zijn. Alvast heel veel sterkte en succes en laat je nog weten wat eruit komt??

Liefs Malletje

Hallo Malletje,

Vervelend hè, dat je nu eigenlijk weer naar huis wordt gestuurd, met de boodschap "gewoon nog een half jaar dooroefenen".
Ik begrijp dat jullie (alleen indien het natuurlijk niet in dat halve jaar  gelukt is) wel voor IUI in aanmerking zouden komen?
Meid ook al is het soms moeilijk, probeer vooral de moed erin te houden en wie weet....is het geluk binnen nu en een half jaar aan jullie zijde! Ik gun het jullie in ieder geval van harte!
En als er dan weer eens even een moeilijk moment is....je weet me hier te vinden toch!
En natuurlijk als ik meer weet na ons 1e kennismaking gesprek laat ik het je weten hoor. Ik vind het fijn dat we elkaar kunnen steunen.

En voor moeder Peet, dankjewel voor je lieve berichtje! Ik heb echt bewondering voor jou, je toont altijd en voor iedereen zoveel medeleven en geeft zoveel steun aan de meiden hier! Echt volgens mij ben je een topper!
Ik hoop overigens dat het alweer een beetje beter met je gaat?

Veel liefs,
Famke

Terug
Bovenaan