13 weken en niet willen drinken

Hoi allemaal

Mijn zoontje van 13 weken drinkt sinds een week of 2 erg slecht er zijn dagen dat hij 800ml binnen krijgt maar er zijn ook dagen dat hij met moeite 500ml binnenkrijgt. Soms begint hij te huilen(gillen) als ik hem de fles wil geven. Voor die tijd dronk hij eigenlijk altijd goed (5 flesjes van 170ml). Weet iemand  van jullie hoe dit kan?

Liefs Lieke
 
hoi,
ik herken je verhaal. mijn zoontje had omstreeks die tijd ook van die "buien" met eten. ik werd er zelf helemaal nerveus van, want hij moest toch een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen?!maar je kan er gewoon niets aan doen, als je kindje niet wil dan houdt het op. je kan er beter ook geen strijd van maken van daar heb je zelf en je baby niets aan. ik begijp dat het allemaal heel makkelijk klinkt, maar als je kindje honger heeft dan komt hij heus wel!!dus ik zou zeggen: probeer rustig te blijven (hij voelt jou onrust ook!!) en probeer gewoon af en toe of hij wat wilt eten, zo niet dan niet, volgende keer beter.
bij mij was het gelukkig ook een fase, het duurde zo'n 2/3 weken en toen ging het weer prima!!ken je trouwens het boek "oei, ik groei"??daar staat het gedrag van je kindje in beschreven in het begin van zijn leventje (de 10 groeispeurten in zijn/haar ontwikkeling). ik heb er veel aan, je hebt een reden waarom je kindje bijvoorbeeld slecht eet of slaapt. ik hoop dat je iets aan mijn woorden hebt, het komt allemaal weer goed, hoor!!
succes!!!!!!groetjes
 
Hoi

Het klinkt raar voor jou maar ik ben blij dit te horen! Mijn dochter is dan wel wat ouder, nl 4,5 maand, maar zij drinkt nu ook al een tijd wat minder. Wij maakten ons ook al zorgen maar het zal dan wel normaal zijn he! Het ene kind drinkt ook minder dan het andere kind. Hoorde van mijn collega dat haar zoon altijd minder dronk dan moest. Hij is nu bijna 2 maar eet nog niet superveel. Ben even vergeten of je een jongen of een meisje hebt, maar meisjes drinken ook minder dan jongens, uitzonderingen daar gelaten.
Denk dat we ons maar niet zo druk moeten maken. Als de kleine 3 zware luiers heeft per dag is het goed!

Succes!!
 
Terug
Bovenaan