13 weken harde buiken?

Hoi meiden,

Vanaf welke week kan je harde buiken krijgen? Ik weet wel dat m'n baarmoeder nog niet zo groot is, maar ik zou toch denken dat ik last heb van harde buiken. Afgelopen week een beetje druk geweest, donderdag werken, vrijdag een oppaskindje waardoor je toch veel meer tilt, zaterdag heel de dag in de dierentuin + 's avonds uit eten en nu had ik gisteren echt heel erg buikpijn en voelde t ook hard. Maar vroeg me af of het niet erg vroeg is... Heeft een van jullie ervaring'?

Groetjes,
Jo

hoi,

ik heb het ook al een keer gahad, nadat ik me een paar dagen achter elkaar veeeeel te druk heb gemaakt. sinds dien doe ik het ietsjes rustiger aan, want schrok er best van!

gr. Jacqy
15 w

Hoi,

Het is erg vroeg, maar zeker niet onmogelijk. Ik heb deze zwangerschap met 10 weken m'n eerste harde buik gehad (nadat ik iets te druk op werk ben geweest). Vorige zwangerschap vanaf 18 weken ongeveer met (te) grote regelmaat harde buiken gehad.
Ik zou je echt adviseren om rustig aan te doen. Niet dat ik je wil bang maken of ongerust maken, maar het is je lichaam die aangeeft dat je wat teveel van jezelf eist.

Voelde heel je baarmoeder hard, of was het buikpijn/pijn op maar 1 bepaalde plek?

Groetjes Stef

Hoi Stef en anderen,

Bedankt voor de reacties.

Volgens mij was het m'n hele baarmoeder. Ben nu ook rustig aan, aan het doen. Heb al een zoontje van 1,5, en deed veel dingen lopend met hem. Maar dan moest ik hem vaak nog een stuk dragen, nu deed neem ik steeds de kinderwagen mee en als hij dan niet meer wil lopen dan moet hij daar maar in. Ook in huis til ik hem zo min mogelijk. Hoop dat het hierbij blijft en dat het niet dagelijks terugkeert, anders zal ik toch een stapje terug moeten gaan doen ook op t werk, terwijl daar juist een superdrukke periode aan zit te komen. Ga t in ieder geval wel met de verloskundige overleggen volgende keer en de tijden voor het oppaskindje wat aanpassen denk ik. Hoop dat het helpt!

Groetjes,
Jo

Ik zou het zeker overleggen met je verloskundige. Ik heb dat de vorige zwangerschap ook gedaan en zij adviseerde (gelukkig) om minder te gaan werken. Voelde me erg schuldig dat ik al zo vroeg (voor een deel) de ziektewet in moest, maar ben blij toe. Ik ben uiteindelijk te vroeg bevallen (met 33,6 weken), precies een dag voor m'n verlof. M'n dochter deed het goed, weet zeker dat ze er slechter aan toe was geweest als ik tot m'n verlof 40 uur had doorgewerkt.

Nu zit ik weer voor een deel in de ziektewet, maar pak nu echt m'n rust, omdat ik weet wat er kan gebeuren als je dat niet doet.

Heel veel succes en laat je weten wat de verloskundige heeft gezegt?

Groetjes Stef (14,6 weken)

he stef,

adviseer je ook het te overleggen met de vk als ik het maar 1x heb gehad?
Zit ju nu voor een deel in de ziektewet door het zelfde probleem?
Sorry voor alle vragen...

gr. jacqy

Hoi Jacqy,

Ik zou het in ieder geval wel even melden bij het volgende bezoek. Wil niet zeggen dat als je het nu een keer hebt gehad, dat het zeker meer wordt. Misschien blijft het hierbij en wordt het niet overdreven meer. Harde buiken hoort erbij en is ook goed voor je, een oefening van de baarmoeder op de bevalling. Maar ik had rond 19 weken meer als 10 'goede' harde buiken per dag, en later voelde m'n buik meer hard als ontspannen gedurende de dag. Ik merkte aan alles dat het echt te veel was.

Nu zit ik in de ziektewet omdat het allemaal een beetje 'teveel' is. Niet zozeer lichamelijk.

Groetjes Stef

Hoi hoi,

hier ook een mama die al harde buiken heeft. Mijn baarmoeder ligt tussen mn schaambeen en mn navel, dus ik kan die goed voelen, af en toe zwelt het helemaal op en is ie kei hard. tijdens mn vorige zwangerschap had ik continu last van harde buiken, heel vervelend, ik denk dat ik het nu weer ga krijgen.

Terug
Bovenaan