13 weken: is mijn 4-flessen-schema OK ?

Mijn zoontje Jesper is nu 13 weken en sinds een week ben ik overgegaan op 4 voedingen per 24 uur. Hij was 's avonds om 23.00 uur bijna niet wakker te krijgen en had steeds meer moeite om zijn fles leeg te drinken. Dus toen gewoon geprobeerd om om overdag de flessen wat groter te maken en hem dan te laten doorslapen. Vanaf de eerste keer deed hij het gelijk heel goed en sliep na de laatste voeding van 19.00 uur door tot 7.00 uur. Dat doet hij nu al ruim een week, dus wij zijn superblij en trots. soms heb ik wel mijn twijfels of dit nu eigenlijk wel goed is en of hij niet te jong is voor 4 voedingen. Hij weegt trouwens ruim 6500 gram en krijgt al vanaf een week of 6 Nutrilon Forte. Verder is zijn dagschema als volgt:

7.00 :                                 voeding 210 cc
7.30-11.00:                 ergens hiertussenin slaapt hij meestal 1 1/2 tot 2 uur, rest is spelen
10.30 :                             badderen/aankleden
11.00:                             voeding 210 cc
11.30 - 14.00:         slapen (of naar buiten)
14.00:                                spelen
15.00:                                voeding 210 cc
15.30:                                spelen of naar buiten
16.00-19.00:             ergens hiertussenin slaapt hij nog een uurtje
19.00:                               pyama aan, voeding 230 cc, even spelen
20.00/20.30:              naar bed

Je ziet dat ik zijn alaptijden niet heel strak heb, omdat hij de ene keer direct na de voeding wil slapen en de andere keer na even gespeeld te hebben. Ik kijk meestal gewoon wat hij wil en dat is meestal wel duidelijk te zien bij hem. Hij doet het hier prima op en het is een erg vrolijk en makkelijk kereltje.

Zijn er misschien meerdre die een dergelijk schema hebben op deze leeftijd ? Of zijn er mensen die op- of aanmerkingen hebben over ons schema, dan hoor ik het graag.

Groetjes Agnita (mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi Agnita,

Emily eet ook vanaf 3 maanden maar 4 flessen van 210 +7 schepjes voeding. Ik kreeg Emily ook niet meer wakker voor de laatste voeding. Ik denk maar zo, je kind geeft het zelf het beste aan!
Dus lekker zo doorgaan zou ik zeggen

Groet Helen
 

Hallo Agnita!
Op de verpakking van de voeding staat dat ze als ze zwaarder zijn dan 6 kilo over mogen op 4 flessen. Volgens mij alleen wel dan 4 flessen van 200cc. Maar je hebt een kindje dat lekker kan eten en veel honger heeft, dus ik denk dat het wel goed komt! Wij hebben het ook geprobeerd. Hier is het om 23.00 uur ook drama om hem wakker te krijgen en meestal drinkt hij dan maar een beetje! Dus dachten wij ook over op de 4 en dan een beetrje meer per fles. Helaas werkte het bij ons niet zo goed, ons mannetje begon erg te spugen van die grotere flessen. Hij slaapt heel soms wel op een fles van 165cc de hele nacht door, van 19 tot 7. Maar daar ben ik weer minder gerust op, hij krijgt dan zo weinig! Hij is inmiddels ook al wel een dikke 6 kilo denk ik..... Wij moeten dus nog even geduld hebben, maar ik zou er gewoon mee doorgaan als het goed voelt! Groetjes Karen
 
Terug
Bovenaan