13 weken smakken kwijlen

<p>Hoi allemaal, </p><p>mn dochtertje van 13 weken, gecorrigeerd 9 weken is heel erg aan het kwijlen en smakken. Ook eet ze haar handjes op en stopt ze weleens haar hele vuist erin! Ook de Spuugdoekjes, haar truitjes en onze truien worden opgegeten haha! Als ik iets eet kijkt ze het echt uit mn mond, ook de lepel volgt ze van het bord naar mn mond. Is het kwijlen, smakken en dingen opeten puur de ontwikkeling, dingen ontdekken of heeft ze toch al interesse naar haar eerste hapjes? Ik wil hier sowieso even mee wachten totdat ze 4 maanden is, ook nog vanwege de buikkrampen, dit is nog heel erg bij haar en ook omdat de eerste hapjes pas met 4 maanden geadviseerd worden. </p>

Volgens mij kan dit ook gewoon een teken van honger zijn, en heeft dit nog niet zozeer te maken met behoefte aan eerste hapjes oid...

Hoi hoi, 
Het zou misschien te maken kunnen hebben met de ontwikkeling vd mond (kwijlen en smakken). Maakt ze ook wat meer geluidjes nu? Hiermee trainen ze de spiertjes in de mond. Wat betreft het staren, haar zicht ontwikkelt zich ook en bewegingen/kleuren/contrasten zijn heel interessant. Ik weet niet of zo'n kleintje zich al heel bewust is van eten. Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Mijn kindje van 10 weken stopt ook zijn vuistjes in zn mondje. Nagevraagd op het consultatie bureau en daar zeiden deze dat ie dit doet omdat ie zn handjes ontdekt heeft.

Thx voor jullie berichten. Ik had zelf inderdaad ook al het vermoeden dat het met de ontwikkeling te maken heeft. Ook maakt ze inderdaad veel meer geluidjes en hoor ik af en toe wat nieuws :)
Honger is het sowieso niet, ze doet het namelijk heel de dag door en ze drinkt meer dan genoeg :) 

Onze dochter doet hetzelfde. Ik vind het zo schattig om te zien (en blij dat ze haar bewust wordt van haar handen). Ze geeft nu ook duidelijker aan als ze moe is. Wrijft ze met haar hand over haar ogen en langs haar oor ?

Terug
Bovenaan