Hee Wendy,
Ik ben zelf 19 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben ook constant bang dat er wat mis is met het kindje of dat hij niet meer leeft. Terwijl ik wel het kindje ook al voel maar dan toch spoken er dingen door mijn hoofd van misschien verbeeld ik mij dit omdat ik het graag wil voelen straks is het wat anders.. maar probeer je toch te focussen op alle positieve dingen en er gewoon van te genieten. Je kan er toch geen controlle over hebben, eet gewoon gezond en gevarieerd zorg dat je genoeg voedingstoffen binnen krijgt voor jou zelf en de kleine. Blijf bewegen en stres je niet te veel want dat is ook hartstikke slecht voor de baby. En denk gewoon altijd het gaat vaker goed dan fout! Zo probeer ik gewoon te denken wanneer ik even weer zo'n momentje heb. Misschien helpt het om een doppler aan te schaffen? Ik heb er zelf net ook 1 besteld. Maar dan raad ik je wel aan om niet te vaak te luisteren. Dat kan ook weer voor onzekerheden zorgen. En als je je echt veel zorgen maakt altijd bellen naar je vk hun stellen jou gerust en laten je vaak wel komen voor een echo of om naar het hartje te luisteren. En als je ergens mee zit praat er vooral over! Dat helpt mij ook vaak.
Groetjes, Madelon