14,5 maand en eten uitspugen

Onze dochter van 14,5 maand  heeft weer iets nieuws bedacht. Als zij brood, warm eten of anders wat eet, dan duwt ze na een paar happen het eten met haar tong uit de mond. Om gek van te worden. Daarna eet ze ook helemaal niks meer. Ze eet al een paar dagen nog maar een halve boterham 's morgens en een kwart boterham 's middags.  Warm eten gaat er nog wel redelijk in. Ook vla en yoghurt duwt ze gewoon weer uit haar mond.  
In eerste instantie houdt ze het eten wel in haar mond en dan ineens duwt ze haar tong naar buiten, en hups, daar ligt het eten op haar kleren.   Grrrrr.

Wie weet of dit gewoon weer een fase is, of dat het treiteren is.

Moet ik haar gewoon negeren, zoals ik nu doe, of moet ik er "boos" om worden.

Wie heeft er tips!!!

Groetjes,

Ingrid
 
Mijn zoontje is nu ook 14,5 maand oud. Hij spuugt het eten niet uit, maar haalt het wel uit zijn mond, bekijkt het en eet het weer op. Ik ben erg makkelijk, als hij zijn eten uitspuugt heeft hij pech. Hij krijgt vanzelf honger en dan eet hij wel.

Ik denk dat als je boos wordt , het misschien erger wordt. Het eten moet natuurlijk wel leuk blijven en geen straf worden.

Succes ermee,



Vicky
 
Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 17 maanden en ik herken het helemaal. Meestal heeft ze dan genoeg gegeten of heeft ze last van haar tandjes. Of wil hij / zij het zelf doen. Ze worden soms sneller zelfstandiger dan wij denken!

Gisteren wou ze ook niet door eten ( het warme eten ). Toen ze het vlees had geproefd wilde ze de aardappelen en groente niet meer. Echt een giga huilbui omdat ze niet meer wilde eten en wij het toch probeerden. Daarna haar toetje gegeven en madam heeft deze gewoon op zitten eten   om gek van te worden. Ik denk dat het fases zijn en dat het gewoon over gaat. Als ze trek krijgen gaan ze wel eten. Probeer niet te veel tussendoortjes te geven en voor het eten niet te veel laten drinken.

Ik denk ook hoe meer je er zelf op reageert hoe meer ze het gaan doen. Thuis gooit ze eten op de grond maar op het kinderdagverblijf doet ze dit niet. Ik probeer met er niet zo druk om te maken.

Succes en hopelijk gaat het eten snel beter.

Gr. Tieneke
 
Hoi,
Het in en uit de mond halen hoort er helemaal bij. Maar wat vaak vergeten word is dat de eetlust na een jaar afneemt. Kinderen groeien minder snel dan het eerst jaar en hebben dus ook een stuk minder nodig.

Zelf maak ik helemaal geen probleem met eten. Wij gaan met zijn alle aan tafel en Mara (nu 2 jaar) eet tegelijk met ons. Dit vind ik gezelliger maar ok zien eten doet eten. En ze blijft gewoon zitten of ze eet of niet tot we klaar zijn. Eet ze wel prima eet ze niet ook goed. Ze krijgt op een dag gewoon tussendoortjes (niet vlak voor het eten) en ook drinken krijgt ze wel eens voor het eten. Even lekker bij komen na een drukke dag vol indrukken met een flesje drinken moet kunnen soms.

Een toetje krijgt ze altijd na het eten omdat ik vind dat dat gewoon bij het eten hoort en niet als belonig.

Heel veel succes joyce
 
Hoi,
Het in en uit de mond halen hoort er helemaal bij. Maar wat vaak vergeten word is dat de eetlust na een jaar afneemt. Kinderen groeien minder snel dan het eerst jaar en hebben dus ook een stuk minder nodig.

Zelf maak ik helemaal geen probleem met eten. Wij gaan met zijn alle aan tafel en Mara (nu 2 jaar) eet tegelijk met ons. Dit vind ik gezelliger maar ok zien eten doet eten. En ze blijft gewoon zitten of ze eet of niet tot we klaar zijn. Eet ze wel prima eet ze niet ook goed. Ze krijgt op een dag gewoon tussendoortjes (niet vlak voor het eten) en ook drinken krijgt ze wel eens voor het eten. Even lekker bij komen na een drukke dag vol indrukken met een flesje drinken moet kunnen soms.

Een toetje krijgt ze altijd na het eten omdat ik vind dat dat gewoon bij het eten hoort en niet als belonig.

Heel veel succes joyce
 
Hallo,

Mijn dochter is nu 18 1/2 mnd en doet hetzelfde. Gelukkig niet altijd maar wel regelmatig. Ze gooide het zelfs op de grond . Daar ben ik heel boos om geworden en dat doet ze nu niet meer.

Ik vind dat ze haar bord wel moet leeg eten en als ze dat niet doet krijgt ze van mij geen toetje. Als ze nl niet zou eten omdat ze geen trek heeft dan hoeft ze ook geen toetje! Ik geloof wel dat het een fase is, en zit die geduldig uit. Als ze echt niet wil (avond/middag)  eten, vanaf hap 1 al niet, dan is ze vaak  moe en leg ik haar in bed.

Ik denk dat we hier allemaal even doorheen moeten!

Gr. Debra
 
Terug
Bovenaan