14 maand dochter word wakker voor fles ! ! !

<p>hey, heb hier al wat tips gelezen en gezocht. .  </p><p> </p><p>nu men dochter van 14 maand word altijd snachts rond 01.00 uur wakker en blijft maar wenen tot ze nog een fles melk drinkt dan is ze terug rustig en slaapt ze terug. .  </p><p>hoor haar maagje echt grollen van de honger. .  </p><p>wat moet ik dan doen ??? </p><p>ze eet overdag wel véél en ze drinkt savonds voor slapengaan om 19.00 een fles van 280 </p><p> </p><p>dus nu op dit moment drinkt ze nog 1 fles teveel op een dag. .  </p><p> </p><p>tips aub want wil ook terug snachts doorslapen (zucht)</p><p> </p><p> </p>
 
Hier hadden we dat ook. Hier hielp een banaan of ontbijtkoek. Hij bleek in een groeispurt te zitten en had gewoon wat extra's nodig. Hij ging na een tijdje gewoon weer door slapen ? succes
 
Hoeveel melk krijg ze verder nog? 280 per fles is wel veel? Het advies is 300 per dag na 1 jaar, dat is ongeveer twee bekertjes. Misschien kan je het vervangen door water of iets te eten als ze echt honger heeft? Misschien half melk, half water en dan steeds minder. 
 
280cc per fles is echt heel veel! Zelf heb ik mijn dochter nooit grotere flessen dan 180cc gegeven. Ze is nu 16 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog een fles van 150cc. De rest van de dag gewone melk en vast voedsel, geen flesvoeding meer. 
Als je kindje zo'n hoeveelheid flesvoeding krijgt voor het slapen gaan kan ze geen honger hebben om 1.00 s nachts. Is het niet zo dat haar buikje rommelt omdat ze zo vol zit en daar last van heeft?
Mijn dochter wordt sinds ze 14-15 maanden is ook weer vaak wakker s nachts. Soms 1x, soms 3x. Ze huilt dan ineens keihard, ik zit rechtop in mn bed.. Kan heel goed dromen zijn op deze leeftijd, of bang in het donker/alleen zijn. Hier helpt het vaak als ik er even naast ga zitten en over dr hoofd aai. Even laten weten dat ik er ben.
Als ze na een uur nog niet slaapt, geef ik nog wel eens 100cc gewone melk. Nooit meer dan 100cc. Dan slaapt ze wel weer. Maar ik wacht hier echt een uur mee. Ze moeten leren dat ze niet na 5 minuten huilen ern fles krijgen en ze moeten ook leren om niet met een overvolle buik te gaan slapen. In dat uur dat ik wacht, is het soms een kwartier stil en dan weer 5 minuten huilen. Ze krijst geen uur achter elkaar. 
Ik zou die fles van 280cc echt minderen en in de nacht gewone melk geven als het echt moet. Ik weet niet of dat dé oplossing is.. maar ik werk op een kinderdagverblijf en ik heb echt nog nooit gehoord dat kinderen zulke enorme flessen krijgen... dat is echt teveel voor hun maagje, naast het avondeten wat ze een paar uurtjes daarvoor ook nog op hebben. 
 
Hoeveel avondeten krijgt ze? Je kan gerust 200 gram groentehap met aardappels en vlees geven en erna nog yoghurt. Voor het slapen gaan 120 ml half volle melk uit flesje. Dan kan ze geen honger hebben om 1 uur snachts.. 
als jullie altijd fles geven als ze om 1 uur wakker wordt, went ze eraan en maakt ze hier een ritme van. Kwestie van of cold turkey stoppen of afbouwen. Je zou 30 cc kunnen geven en op een gegeven moment helemaal stoppen. 
 
Weet je zeker dat ze honger heeft? Ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen.
Ik zou proberen haar zonder fles te troosten snachts. Ik denk dat het nu een soort gewoonte wordt.
Zelf geef ik mijn dochter (15 mnd) nooit een fles als ze wakker wordt snachts. Ze weet volgens mij ook niet dat die optie bestaat :p en slaapt uiteindelijk wel weer in.
 
Hoi! Hier een ervaringsdeskundige op het gebied van slapeloze nachten na hele goede nachten. Ineens wilde mijn dochter snachts weer eten! Ze is nu 17 maanden en tot een week geleden kreeg ze snachts nog een fles. Ik was ten einde raad. Ze was zo onrustig en bleef inderdaad huilen tot ze gevoed werd. Mijn gevoel zei dat ze het echt niet meer nodig had Maarja,  je wil slapen dus je doet wat... nu belde mijn moeder 2 weken geleden ineens op, die had een ingeving (langleve moeders!!!). Kan ze geen wormpjes hebben? Huh? Nee joh! Dat had ik toch gezien? Dagen luiers gecheckt (hmm) maar vond niks! Ik was weken geleden al bij de dokter geweest maar die zei dat er niks mis was met haar buik.  Toch maar weer gebeld en gevraagd of ik haar zo'n pilletje mocht geven. Na overleg mocht dit. Woensdag gegeven en vrijdag zat haar luier vol (levende) wormpjes!!!! Die heeft ze dus ergens op de crèche, zandbak, buiten, een gratis appel bij de jumbo of noem het maar op opgepikt en die kregen het benauwd door die pil daarbinnen! Ze zijn nu weg gelukkig, 2 weken later moet ze weer een pil. Ze slaapt al 4 nachten van 19:00 tot 7:00 (Niet overdreven!!). Ik heb speciaal gezocht op dit thema om dit door te geven,  ik had hier nooooit aan gedacht en de dokter dus ook niet. Die kleine krengetjes blijven dus lekker in de darmen zitten en gaan snachts eruit om eitjes te leggen. Geen wonder dat ze niet kon slapen! Een heel verhaal maar hopelijk kan je dit uitsluiten! Succes! 
 
Woow dit hierboven herken ik!! Mijn dochter van 16 maanden wilt ook opeens s’nachts een fles ik wil er eigenlijk ook niet aan maar ze blijft echt een uur lang of langer huilen en als ik een fles geef 100 cc slapen we allemaal binnen 10 min weer, vanmorgen werd ze helemaal hysterisch toen ik haar luier verschoonde en met haar beentjes trappen en al alsof ze pijn heeft?! Ze doet dit namelijk nooit tijdens verschonen. 
 
Terug
Bovenaan