280cc per fles is echt heel veel! Zelf heb ik mijn dochter nooit grotere flessen dan 180cc gegeven. Ze is nu 16 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog een fles van 150cc. De rest van de dag gewone melk en vast voedsel, geen flesvoeding meer.
Als je kindje zo'n hoeveelheid flesvoeding krijgt voor het slapen gaan kan ze geen honger hebben om 1.00 s nachts. Is het niet zo dat haar buikje rommelt omdat ze zo vol zit en daar last van heeft?
Mijn dochter wordt sinds ze 14-15 maanden is ook weer vaak wakker s nachts. Soms 1x, soms 3x. Ze huilt dan ineens keihard, ik zit rechtop in mn bed.. Kan heel goed dromen zijn op deze leeftijd, of bang in het donker/alleen zijn. Hier helpt het vaak als ik er even naast ga zitten en over dr hoofd aai. Even laten weten dat ik er ben.
Als ze na een uur nog niet slaapt, geef ik nog wel eens 100cc gewone melk. Nooit meer dan 100cc. Dan slaapt ze wel weer. Maar ik wacht hier echt een uur mee. Ze moeten leren dat ze niet na 5 minuten huilen ern fles krijgen en ze moeten ook leren om niet met een overvolle buik te gaan slapen. In dat uur dat ik wacht, is het soms een kwartier stil en dan weer 5 minuten huilen. Ze krijst geen uur achter elkaar.
Ik zou die fles van 280cc echt minderen en in de nacht gewone melk geven als het echt moet. Ik weet niet of dat dé oplossing is.. maar ik werk op een kinderdagverblijf en ik heb echt nog nooit gehoord dat kinderen zulke enorme flessen krijgen... dat is echt teveel voor hun maagje, naast het avondeten wat ze een paar uurtjes daarvoor ook nog op hebben.