14 maanden en al zo ver!

Hallo!

Mijn dochter is nu 14 maanden. Al toen ze heel klein was wilde ze meer dan ze kon. Dit is nog steeds zo en daarom ontwikkelt ze zich razendsnel!  Ze loopt heel goed, klimt overal op. Ze heeft al  drie kiezen. Ze drinkt uit een gewone beker, ze danst op muziek. Ze weet hoe de afstandsbediening werkt! Ze gedraagt zich nu af en toe heel puberachtig. Driftig worden en zo...
Ik ben benieuwd hoe snel ze eigenlijk is. Is dit normaal?
Een vriendin van me heeft een kindje die net zo oud is en die zit eigenlijk alleen maar..
Terwijl die van mij als een tornado tondrent door het huis!

Ben benieuwd naar jullie reacties
maroesja
 
Hoi hoi,

Vond het erg leuk om dit berichtje van jou te lezen..
Shannon was ook zo snel vanaf 8 maanden dronk ze al niet meer uit de fles ook geen nutrilon meer enzo.. en sinds dien eet en drink ze gewoon met ons mee.. broodje met de pot mee eten... uit een beker drinken... ze liep al toen ze een was ze is ook hoe je het zegt een enorme tornado... doet overal aan mee... en weet ook al veel dingen enz...praat de oren van je kop af... en heeft op drie tanden na al der hele gebitje... dus ook ontzettend snel met alle dingen...

Groetjes
 
Tja, het verschilt heel erg per kind. Zegt ook niks over later, hoe ze zich verder ontwikkelen op school ofzo. (ik ben leerkracht op een basisschool)
Maar het is wel hartstikke leuk hoor! En knap!
Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden. Hij ging met 7 maanden kruipen, met 8 maanden trok hij zich op tot staan en vanmorgen stond hij ineens bovenop de deur van de vaatwasser... was er gewoon opgeklommen! (de deur stond open)
Maar iedereen roept: die loopt met een jaar wel, nou voor hetzelfe geld vindt ie het best zo!
Nogmaals, het is wel lekker als je kind het zo snel en goed doet! Daar hoef je je in iedergeval geen zorgen over te maken wat ze al kan!

Veel geluk verder!
 
Ik kan hier ook van meespreken. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en kruipt en stapt ook het ganse huis rond. Hij weet ook al hoe de afstandsbediening werkt, doet papa's schoenen aan en uit, legt zijn muts op zijn hoofd, steekt zijn eigen broekje in de wasmand, wil alles zien, alles horen en is héél curieus.
Volgens de dagmoeder is dit niet zorgen voor 1 kindje, maar voor 1+1/2 kind.
Slapen doet hij ook heel weinig. Er is gewoon té veel te doen !
Hij heeft ook sedert zijn geboorte steeds meer willen doen dan hij kon, onrustig en gefrustreerd dat hij niet kon wat hij wou doen. Nu, sedert dat hij meer en meer verstaat, heb ik de indruk dat hij wat rustiger wordt.
Toch wel leuk ! maar ook héél vermoeiend..., niet?
Groetjes,
 
Hallo!
Ja het is best wel (heel erg) vermoeiend..  
Tegelijkertijd is het wel heel erg genieten geblazen met zo'n kleine rakker om je heen.Maar ik merk wel dat mijn energie level behoorlijk gedaald is sinds mijn zwangerschap. Dan kijk ik in de spiegel en zie een vermoeide mama..
Ben benieuwd of en  wanneer mijn energie weer terug komt! Anisa heeft er gelukkig geen last van.. die groeit en bloeit als een jonge bloemenboom.
 
Mijn energie is ook heel erg gedaald sedert de geboorte van mijn zoontje. Hij slaapt ook nog maar door sedert 9 maanden en gedurende dag slaapt hij 's middags maximum 2 uren. Dan is hij terug paraat!
's avonds nadat wij gegeten hebben, en dat is meestal 21.00u zijn onze batterijen op. Soms is onze Thomas dan nog steeds volop aan het spelen en aan het ontdekken....
Wij zouden ook graag een 2e kindje hebben, maar we weten ook niet ofdat we daarvoor nog de energie over hebben...!
Groetjes,
 
We zijn erover aan t denken om Anisa een dagdeel per week naar de opvang te doen..Dan kom ik ook eens aan mezelf toe.
Maar ik vind het wel een beetje moeilijk, omdat het eigenlijk niet hoeft, snap je?
En dat slechte slapen, dat had Anisa ook. Gelukkig wordt het alleen maar regelmatiger nu ze ouder wordt. Alsof ze steeds meer slaap nodig heeft.
Maar goed, ze is een pittig ding en een beetje uitdaging is best wel goed voor haar, hoop ik. Ik vind het jammer dat ze pas naar de creche mag als ze 2,5 is! Dat duurt nog dik een jaar. En eigenlijk wil ik haar daar liever heen hebben dan naar een kdv..

Groetjes
maroesja
 
Terug
Bovenaan