14 maanden en om 05:00 uur al wakker..

Wie heeft de tip om de wakker word tijd te verlaten..
onze dochter van 14 maanden gaat vaak tussen 19:00 en 19:30 naar bed, slaap eigenlijk altijd door (op uitzondering na) maar wordt de laatste weken dus al om 05:00(!!!) uur wakker..

In bed laten spelen vindt ze niks, dat is na 5 minuten klaar.
Bij ons in bed verder slapen, is een groot feest dus valt ook niet in slaap.
Terug in slaap wiegen lukt, maar eenmaal weer in bed slaapt ze 10 minuten en weer wakker..

Dus, wie helpt ons ?
 
Hier hetzelfde, onze dochter is 15 maanden en bij haar is het precies hetzelfde. Want later naar bed gaan, heeft geen zin. En ze slaapt ook al niet veel meer overdag

Dus ik lees heel graag mee.
 
Het hangt een beetje van de rest van je slaapschema af welke tips ik je kan geven. Dus hoe ziet dat eruit? Slaapt ze nog 2x overdag? En hoe laat en hoe lang? 
 
Ze gaat de laatste dagen eerder naar bed omdat ze dus al zo vroeg wakker is. Vandaag lag ze er om 11:30 in. Afgelopen week ook een keer al om 10:00 uur of 11 uur.

En dit omdat ze al erg moe is op dat tijdstip
 
Als je kind nog maar één slaapje doet, is het beter om deze te laten starten tussen 12.00 en 12.30 uur. Ik denk dat als je je kindje sommige dagen al weer zo vroeg in bed doet, je het juist in stand houd dat ze om 05.00 uur wakker is 's ochtends.
 
Oke! Wat raad je nu dan aan? Wanneer we wel om 5 uur wakker wordt, tijd rekken tot 12:00-12:30?
Ook al is ze heel moe..
En wat is dat de beste bedtijd savonds als ze smiddags tot ongeveer 15:00-15:30 slaapt?


Haar normale ritme is 12:30 slapen na de lunch, 2-3 uur slaap, en dan rond 19:30 naar bed.
 
Als ze zo vroeg wakker is zou ik d'r een overbruggingsslaapje laten doen van 15-20 min, bijv van 9.00u tot 9.15. Dan middagdutje vanaf 12.00/12.30 en die maximaal 2,5 uur laten duren. En dan zou ik haar wat eerder op bed leggen: tussen 18.30 en 19.00u. Klinkt misschien gek, maar wat eerder naar bed kan juist goed helpen.
succes!
 
Terug
Bovenaan