14 maanden en slechter slapen

A

Anoniem

Guest
Zoals de topic al zegt: zoonlief van 14 maanden slaapt momenteel 's nachts slechter. Hij gaat om half 8 wakker naar bed. Rond 22.30/23.00uur begint hij te hoesten en te kuchen met het gevolg dat hij om 23.00 huilend in bed ligt en niet meer wil slapen. Zodra je hem uit bed haalt, wordt hij rustig, maar bij het terugleggen begint het riedeltje weer van voren af aan. Vannacht hebben we hem laten huilen. 2x hebben we hem wel uit bed gehaald om te troosten, maar ook 2x hebben we hem huilend teruggelegd. Uiteindelijk viel hij om 00.45 in slaap en konden wij dus ook gaan slapen.

Heeft iemand misschien tips of ziet een stukje herkenning? We dachten zelf dat het aan het hoesten lag, maar ook met hoestdrank op gebeurt dit.

Hey hallo,

Ik wilde net gaan kijken of er al onderwerp over slapen staat.

Nou bij ons ( 13 maanden) precies hetzelfde hij wordt wakker van iets geluid ofzo en begint meteen heel hard te huilen staat dan rechtop in bed, hij blijft dan net zo lang huilen tot wij hem uit bed halen en dan is hij stil...
Weet niet of dit effe een fase is of weet hij gewoon dat we hem toch wel uit bed halen??

Shamil heeft wel last van doorkomende kiezen...

Groetjes Hanan

hoi,

Als ik het goed heb is rond de 13,14 maanden weer een sprongentje in aantocht, misschien hebben ze daar allebei last van.

gr

Nou gelukkig ging het vannacht al stukken beter. 1x gehuild om 2.45, speentje gegeven en meneer viel gelukkig gelijk weer in slaap. Volgens mij heeft het bij Max niet met zijn tandjes te maken. Hij heeft zijn gebitje al bijna compleet. Een sprongetje zou het wel kunnen zijn. Ik kreeg vorige week al een mailtje van de sprongenwekker. Misschien dat het dat dus is.

Maar ja, het zal wel weer zo'n fase zijn waar we doorheen moeten. Zucht!

Luna heeft het ook als ze verkouden is. Om 1uur wordt ze dan wakker en na vele keren speentje en troosten , ben ik het na een uurtje zat en neem ik haar tussen ons in, dan slapen we allemaal goed en kan ik sneller speentje troosten door speen/aaitje. Als het hoesterige weer over is slaapt ze weer gewoon door.

Meestal komt ze iedere nacht wel een keertje dat ik haar om moet draaien en speentje geven, dan slaapt ze weer door. Ik heb haar nooit laten huilen. Ze komt helaas  wel iedere ochtend rond half 6, dan is ze al vrij wakker en neem ik haar ook in mijn bed om nog een uurtje door te slapen, anders zit ik om 6 uur al beneden...IK weet dat het eigenlijk niet zou moeten, maar wij hebben een heerlijk breed waterbed en dan is het goed te doen. Ik hoor ook dat het vanzelf over gaat het bij je in bed slapen. Dat zie je dus ook , want als ze beter is slaapt ze wel in eigen bed.IK voel me er prettig bij.

Ik denk ook altijd maar we zijn niet de enige die 's nachts oplopen...! Succes moeders...Of zij er ook vaders die er uitgaan 's nachts?????

Ik heb helaas de pech dat ik van ieder kuchje wakker word, maar dat wil niet zeggen dat ik manlief niet regelmatig een bemoedigend schopje geef zodat hij even gaat kijken. Hij kan nu eenmaal veel beter tegen minder slaap dan ik!

Terug
Bovenaan